آفتاب

جهاد اسلامی: حماس با شلیک موشک به سمت اراضی اشغالی مخالفتی ندارد

جهاد اسلامی: حماس با شلیک موشک به سمت اراضی اشغالی مخالفتی ندارد

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که حماس مخالفتی با تحرکات نظامی این گروه و شلیک احتمالی موشک به سمت اراضی اشغالی در پاسخ به جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه اسیر محمد علان ندارد.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که حماس مخالفتی با تحرکات نظامی این گروه و شلیک احتمالی موشک به سمت اراضی اشغالی در پاسخ به جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه اسیر محمد علان ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رمضان عبدالله شلح، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای المیادین تاکید کرد که شاخه نظامی حماس از گردان‌های قدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) خواسته است که حماس را در جریان زمان دقیق شلیک موشک به سمت اراضی اشغالی قرار دهد تا آنها نیز اقدامات و تدابیر لازم را در این زمینه بیندیشد.

شلح تاکید کرد که گردان‌های قدس کاملا به حالت آماده باش درآمده‌اند تا در صورت به خطر افتادن جان اسیر علان، حملات موشکی به سمت صهیونیست‌ها را آغاز کنند.

اسیر علان پس از موافقت سازمان زندان های صهیونیستی با آزادی و عدم تمدید مدت بازداشت موقت او دست از اعتصاب غذا کشید و قرار است به محض بهبودی وضعیت سلامتش از بیمارستان ترخیص شود.

وی گفت: جهاد اسلامی به آتش بس با رژیم صهیونیستی به دید توافقی موقت و نه امری مقدس و حتمی می‌نگرد و در صورتی که این رژیم بخواهد زندگی ملت فلسطین را به بازی بگیرد، فلسطینیان آتش بس را شکسته و هرگز به آن پایبند نخواهند بود.

رمضان شلح تصریح کرد که احتمال وقوع هر سناریویی در منطقه وجود دارد و جنگ های قبلی دشمن صهیونیستی با مقاومت در غزه به این رژیم ثابت کرده است که غزه میدان نبردی سخت برای آنان خواهد بود.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در رابطه با پرونده آتش بس با رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: برخی می خواهد هرچه سریع تر این پرونده مختومه شده و نتیجه آن مشخص شود، اما زمانی که این پرونده به کلی بررسی شد و بهترین طرح در مورد آن ارائه شد، جهاد اسلامی و دیگر گروه های فلسطینی اقدام به بررسی و نتیجه گیری در مورد آن خواهند کرد.

رمضان شلح خاطر نشان کرد که دشمن صهیونیستی نمی خواهد به راه حلی دائمی با غزه دست یابد اما از طرفی هم نمی خواهد تمامی راه ها را به روی تلاش های تونی بلر، فرستاده سابق کمیته چهارجانبه بین المللی برای تثبیت آتش بس در غزه ببیندد.

شلح تصریح کرد که به زودی به قاهره سفر می کند تا مسائل و مشکلات نوار غزه را به مقامات مصری مورد بحث و بررسی قرار دهد.

از سوی دیگر مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رمضان شلح اعلام کرد که سازمان آزادی بخش فلسطین در واقع یک مرجع ذخیره است و در صورت فروپاشی تشکیلات خودگردان اداره امورد را بدست خواهد گرفت و اکنون احتمال فروپاشی تشکیلات خودگردان زیاد است و در پرتو اوضاع کنونی فلسطین، این ترس وجود دارد که جایگزینی دیگر برای آن ارائه شود.

شلح اظهار داشت: به هیچ وجه عاقلانه و منطقی نیست که سازمان آزادی بخش مرجع مشروع و قانونی ملت فلسطین باشد در حالیکه حماس و جهاد اسلامی در آن عضو نیستند.

وی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان را مسئول جلوگیری از شکل گیری انتفاضه سوم در کرانه باختری دانست و هرگونه ارتباط جنبش متبوعش با این تشکیلات با وجود سرکوب و بازداشت اعضای جهاد اسلامی در کرانه باختری را به شدت رد کرد.

انتهای پیام

کد N937279

وبگردی