آفتاب

سازمان تبلیغات اسلامی متولّی حیات‌بخشی فرهنگی و دینی

سازمان تبلیغات اسلامی متولّی حیات‌بخشی فرهنگی و دینی

امام جمعه فریمان گفت: دو هدف کار فرهنگی در قرآن و روایات، آشتی مردم با خدا و حیات‌بخشی فرهنگی و دینی به مردم است، که سازمان تبلیغات اسلامی متولّی آن است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری در جمع کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تبریک میلاد امام رضا علیه السلام و گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: دهه کرامت و روز میلاد حضرت رضاعلیه السلام، روز نزول کرامت الهی است.

امام جمعه فریمان با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران گفت: مصداق خیر که در این آیه آمده است، کار فرهنگی و دعوت به خوبی‌هاست و امت نیز یک گروه ساماندهی شده با هدف مشخص است و کار فرهنگی در نگاه قرآن، یک کار ساماندهی شده و سازمان یافته است.

وی با تبیین اهداف کار فرهنگی، اظهار کرد: از نگاه قرآن و روایات دو هدف اساسی برای کار فرهنگی بیان شده است؛ که هدف اول، آشتی مردم با خدا و هدف دوم حیات بخشی فرهنگی و دینی به مردم است که سازمان تبلیغات اسلامی متولّی آن است.

طباطبایی با اشاره به سیره امام رضا علیه السلام گفت: این دو هدف در سیره و روش حضرت نیز وجود داشته است زیرا اهداف ائمه معصومین علیهم السلام، مبتنی بر قرآن است.

امام جمعه فریمان تصریح کرد: در نگاه رضوی برای تحقق این اهداف، یک راه بیشتر وجود ندارد و آن آشنایی و ارتباط مردم با ولیّ زمانه و تبعیت از ولایت و امامت است و در حدیث سلسلة‌الذهب این اهداف و راهکارها به خوبی بیان شده است.

وی با بیان این‌که «در کارهای فرهنگی نباید جناحی عمل کرد» آشنایی با ولایت را وظیفه علما دانست و افزود: ما در دستگاه فرهنگی، نماینده حکومت اسلامی هستیم، لذا باید مراقب رفتار و عملکرد خود باشیم.

انتهای پیام

کد N937201

وبگردی