آفتاب
با حضور رئیس سازمان زندان‌ها انجام شد

افتتاح 8 پروژه فرهنگی در استان کرمانشاه

افتتاح 8 پروژه فرهنگی در استان کرمانشاه

با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، هشت پروژه فرهنگی با اعتبار ۸۸۰ میلیون تومان از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری در زندان‌های استان کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر اصغر جهانگیر در جریان افتتاح این پروژه‌ها و در خلال بازدید از زندان مرکزی کرمانشاه اظهار کرد: پس از بیانات مقام معظم رهبری در زمینه تاکید بر کاهش جمعیت کیفری و با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضائیه، در اقدامی سریع ستادی با محوریت دادستان کل کشور تشکیل شد.

جهانگیر توجه به ظرفیت‌های قانونی کاهش جمعیت کیفری را از ضرورت‌های این ستاد دانست و افزود: در این راستا قانون جدید مجازات‌های اسلامی ظرفیت‌هایی همچون تعلیق اجرای مجازات، تعویق اجرای حکم و یا آزادی مشروط به عنوان مجازات‌های جایگزین حبس مورد توجه قانونگذار قرار گرفته است.

این مقام ارشد قضایی خواستار توجه بیشتر دست اندرکاران قوه قضائیه به قانون مجازات‌های جایگزین حبس شد و بیان کرد: استفاده از مراقبت‌های الکترونیک یا حبس خانگی از دیگر مجازات‌های جایگزین حبس در قانون جدید است که در این رابطه مقدمات کار فراهم شده تا کسانیکه مشمول این مجازات‌های جایگزین هستند به سرعت بهره‌مند گردند و در زندان باقی نمانند.

مشاور رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: زندان جای اراذل و اوباش و ناامن کنندگان نوامیس و امنیت جامعه است و کسانیکه وارد زندان می‌شوند باید از نظر روحی پاکسازی شوند، همچنین در بحث مسائل آموزشی نیز حرفه آموزی به زندانیان در دستور کار قرار دارد تا زندانی به عنوان فردی سالم و پاک به جامعه بازگردد.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی گسترده سازمان زندان‌های کشور آشنایی و انس با قرآن کریم را از برنامه‌های فرهنگی اولویت‌دار دانست و افزود: بحث آشنایی با احکام، کتابخوانی در زندان و … در حال اجرا است و در کنار آن بر ارتقای سوادآموزی زندانیان تلاش می‌کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در ادامه افزود: در مباحث آموزشی با تلاش صورت گرفته امکان ارائه آموزش از مقطع دبستان تا دانشگاه در زندان فراهم است و در تلاش هستیم تا با ارتقاء سطح سواد مددجویان آنان را آماده بازگشت به جامعه کنیم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه آشنایی با مهارت‌های زندگی را از دیگر برنامه‌های مهم فرهنگی برای زندانیان دانست و عنوان کرد: بسیاری از زندانیان به دلیل عدم داشتن مهارت لازم در جامعه برای نخستین بار مرتکب جرم شده‌اند و لذا با برگزاری دوره‌های آموزشی هدفمند به دنبال آشنایی این دسته از زندانیان با مهارت‌های زندگی هستیم تا به هنگام آزادی بتوانند زندگی سالمی را ادامه دهند.

جهانگیر با ابراز رضایت و قدردانی از مدیریت مطلوب، شایسته و فعال زندان‌های استان کرمانشاه افزود: مدیریت زندان‌ها در این استان در امر فرهنگی و قرآنی همواره به عنوان یک استان نمونه در سطح کشور معرفی شده است و در زمینه برگزاری محافل انس با قرآن و آموزش از نخستین استان‌های فعال در این زمینه است.

انتهای پیام

کد N936880

وبگردی