آفتاب

کشته شدن 203 شبه‌نظامی در عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی

کشته شدن 203 شبه‌نظامی در عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی

ارتش پاکستان اعلام کرد، سربازان این ارتش در چند روز گذشته بالغ بر 203 شبه‌نظامی را در منطقه قبیله‌نشین وزیرستان شمالی در شمال غرب این کشور کشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا،‌ مدیر کل روابط عمومی ارتش پاکستان در توییتر اعلام کرد، سربازان ارتش این کشور در ارتفاعات مشرف به دره شوال تروریستها را محاصره کرده و همه این ارتفاعات را از وجود آنها پاکسازی کردند. این بیانیه همزمان با سفر ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان به منطقه شوال به منظور بررسی عملیات در این منطقه و ملاقات با سربازان شرکت کننده در درگیری منتشر شده است.

مدیر کل روابط عمومی ارتش پاکستان گفت، فرمانده این ارتش عملکرد سربازان را ستایش کرده و به آنها دستور داد تا شبه نظامیان را در مخفیگاه‌هایشان پاکسازی کنند و ارتباط آنها با حامیانشان را در هر جایی قطع کنند.

فرمانده ارتش پاکستان در این دیدار گفت: ما به هیچ کس اجازه نخواهیم داد تا مردم و فرزندان ما را در این کشور بکشند. ما هر کسی را که در هر جایگاهی به هر نحوی به آنها کمک کرده باشد، افشا خواهیم کرد.

منطقه دره شوال پایگاه گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان و چند گروه شبه نظامی دیگر شامل شبکه حقانی و باقی مانده های القاعده است که از این منطقه به عنوان محل اجرای حمله علیه ارتش پاکستان استفاده می کنند.

ارتش پاکستان ماه مه سال جاری میلادی عملیات علیه شبه نظامیان در منطقه شوال را آغاز کردو در 16 اوت عملیات این منطقه را تشدید کرد. این اتفاق در پی کشته شدن وزیر داخله استان پنجاب دفترش به همراه 17 تن دیگر در پی حمله انتحاری علیه دفترش رخ داد.

انتهای پیام

کد N936839

وبگردی