آفتاب

مصباح یزدی: نباید اجازه دهیم کلام امام(ره) را تحریف کنند

مصباح یزدی: نباید اجازه دهیم کلام امام(ره) را تحریف کنند

رئیس موسسه آموزشی و پژو هشی امام خمینی(ره) گفت: باید به هوش باشیم و اجازه ندهیم به نام امام(ره) کلام امام را تحریف کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در اجلاس وحدت اصولگرایان که با حضور دبیران استانی سه تشکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جبهه پایداری انقلاب اسلامی و حزب موتلفه اسلامی برگزار شد، تاکید کرد: علت قرائت‌های مختلف از بیانات امام(ره) و رهبری، نفس انسان است که برخی فکر می‌کنند قرائت خودشان اولی بر قرائت ولی‌فقیه است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ادعای برخی که می‌خواهند عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند تصریح کرد: برخی می‌گویند نیاز به پیشرفت داریم و اگر دین هم آسیب دید دلواپس آن نباشیم، هر کس دین خود را حفظ کند.

رئیس موسسه آموزشی و پژو هشی امام خمینی(ره) با رد این نظر گفت: نمی‌شود بر سر دین با کسی مصالحه کرد و سر سوزنی کوتاه آمد. ما در امر دین حق مصلحت سنجی نداریم. این از تعالیم قرآن است. در برابر دشمن نرمش نشان دادن خطر ایجاد می کند.ما نباید بگذاریم به نام دین ارزش‌های دینی را تحریف کنند.

مصباح یزدی با طرح این پرسش که آیا ما باید فدای دین بشویم یا دین فدای ما؟ گفت: پاسخ روشن است، باید دین را حفظ کنیم و از دنیا و جاذبه‌های فریب آمیز آن پرهیز کنیم. باید اصالت را به دین بدهیم و از ارزش‌های دینی تا آخرین نفس دفاع کنیم.باید اصل را در حرکت بر مبنای عقاید و احکام و ارزش‌های دینی بگذارید.

وی در پایان با اشاره به ریشه‌های اختلاف بین مسلمانان گفت: هوا و هوس، جهل و آرای بدعت‌آمیز ریشه اختلاف بین مسلمانان است.کسانی که می‌خواهند دچار اختلاف نشوند باید اول معرفت خود را کامل کنند و حق را بشناسند و از جهل عبور کنند.باید حق را شناخت و تا پای جان برای اقامه حق ایستاد. تا وقتی دچار هوا و هوس هستیم اختلاف از میان ما رخت برنمی‌بندد.

انتهای پیام

کد N936825

وبگردی