آفتاب

فرهادی: تخلفات علمی مهم‌ترین درد جامعه دانشگاهی است

فرهادی: تخلفات علمی مهم‌ترین درد جامعه دانشگاهی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تخلفات علمی و دزدی‌های فرهنگی مهم‌ترین درد جامعه دانشگاهی است که با تدوین آیین‌نامه‌های متعدد درون دانشگاهی و برون دانشگاهی، با متخلفین به شدیدترین وجه ممکن برخورد خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، دکتر محمد فرهادی در نشستی با هیئت رئیسه دانشگاه‌های استان گفت: تخصیص بودجه به دانشگاه‌ها در سال‌های آتی بر اساس رتبه بندی‌ها انجام می‌شود.

وی بر لزوم بازبینی در رتبه بندی دانشگاه‌های کشور تاکید کرد و افزود: رتبه بندی دانشگاه‌ها طی امسال و سال‌های آینده با توجه به تمامی ابعاد علمی و آموزشی انجام خواهد شد.

به گفته وی، آمایش آموزش عالی بر اساس نیازهای خاص هر منطقه انجام خواهد شد.

فرهادی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، سه پارک علم و فناوری به پارک‌های سابق کشور افزوده شده است، ادامه داد: در سال جاری نیز، چند مورد از پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها آغاز به فعالیت خواهند کرد، ولی این مهم نیز باید مورد توجه همگان قرار گیرد که در هر استان، فقط یک پارک علم و فناوری باید فعالیت کند.

وی برخورد قانونی با تعرض کنندگان به اراضی دانشگاهی را از دیگر اولویت‌های مهم این وزارتخانه برشمرد و از تشکیل گروه حقوقی برای مقابله با این امر خبر داد.

انتهای پیام

کد N936704

وبگردی