آفتاب
در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران

هاشمی‌نژاد: مدعیان مبارزه با تروریسم خود حامی گروهک‌های تروریستی هستند

هاشمی‌نژاد: مدعیان مبارزه با تروریسم خود حامی گروهک‌های تروریستی هستند

دبیر کنگره 17000 شهید ترور گفت: برخی از کشورهای غربی و آمریکایی‌ها با وجود ادعای تلاش برای مقابله با تروریسم به گروهک‌های تروریستی دفاتری رسمی داده و حتی سرکرده‌های آنها را به پارلمان‌های خود راه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمحمدجواد هاشمی نژاد در سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به 8 شهریور سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر، گفت: این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با تروریسم نامیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب با توطئه‌های متنوع استکبار مواجه بوده و این تنوع در زمینه ترور در جهان بی‌سابقه است. دشمن در ابتدای انقلاب تصور می‌کرد با توجه به اینکه هنوز بدنه سپاه و بخش نظامی کشور شکل نگرفته می‌تواند ضربه اساسی وارد کند ولی تصور آنها با توجه به اقتدار و یکپارچگی ملت درست از آب درنیامد.

دبیر کنگره 17000 شهید ترور با بیان این‌ که از ابتدای انقلاب تاکنون حدود 17000 هزار نفر به دست 16 گروهک تروریستی به شهادت رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: نکته تأسف برانگیز آن است که همه این گروهک‌ها در کشورهای غربی و آمریکایی دفاتر رسمی دارند و این در حالی است که طی 15 سال گذشته گزارش‌های متعددی توسط کشورهای غربی منتشر شده که اقدامات تعدادی از آنها حتی توسط کشورهای اروپایی نیز تروریستی دانسته می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود انتشار گزارش‌هایی از اقدامات تروریستی این گروهک‌ها ولی سرکرده برخی از آنها در پارلمان‌های این کشورها رفت و آمد کرده و حتی با مسئولان این کشورها نیز دیدار می‌کنند که همه این نکات حاکی از نگاه گزینشی غرب در برخورد با بحث ترور است.

هاشمی نژاد با اشاره به اقدامات نظامی آمریکا در جهان و به ویژه منطقه، خاطرنشان کرد: زمانی قرار بود در کنگره آمریکا تعریفی از بحث ترور و تروریسم ارائه شود ولی با توجه به اینکه خود آمریکا شامل این تعاریف می‌شد از آن صرف‌نظر کردند. از سوی دیگر بعد از جنگ جهانی دوم شاهد 50 اقدام نظامی آمریکا علیه سایر کشورها بودیم و هر بار آنها گروهک‌های تروریستی را به همراه خود به این مناطق می‌آوردند.

وی تأکید کرد: با وجود این‌که جمهوری اسلامی ایران خود یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم است ولی متأسفانه اقدامات لازم برای معرفی این امر صورت نگرفته است و با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدارشان با خانواده‌های شهدای هفت تیر ظرفیت شهدای هفت تیر بسیار بالا است ولی آنقدر که باید در این زمینه کار نشده است. در این راستا لازم است ما از اسناد زنده یعنی خانواده‌های شهدای ترور برای معرفی این ظلمی که به کشورمان شده است بهره ببریم.

دبیر کنگره 17000 شهید ترور در پایان به برگزاری دومین کنگره بین‌المللی شهدای ترور در 9 و 10 شهریورماه اشاره کرد و گفت: دو سال پیش اولین کنگره با همین مضمون برگزار شد و با توجه به استقبال از آن تصمیم گرفتیم دومین کنگره را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم تا از ظرفیت بازماندگان حوادث ترور نیز استفاده شده و به معرفی شهدای ترور بپردازیم.

انتهای پیام

کد N936687

وبگردی