آفتاب

نهاوندیان:دستاورد بزرگ توافق، شکست تبلیغات علیه ایران بود/هر چیزی که می شنویم لزوما درست نیست

نهاوندیان:دستاورد بزرگ توافق، شکست تبلیغات علیه ایران بود/هر چیزی که می شنویم لزوما درست نیست

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: دستاورد بزرگ توافق، دستاورد فرهنگی ملت بود و آن شکست تبلیغات علیه ایران بود. موج ایران هراسی که راه انداخته بودند، شکسته شد و ایران کشوری صلح طلب و عامل مبازه با تروریسم و خشونت گرایی شناخته شد.

 به گزارش ایسکانیوز، محمد نهاوندیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: خدا رو شاکریم که در این دو سال در محور تدبیر و تعامل کارنامه درخشانی حاصل شد. تلاش دولت این بود که در این مسیر حرکت کند و در شرایط تحریم ملت توانست با انسجام از تورم لجام گسیخته به طور مرتب به کمتر از 14 درصد برسد و این راه باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه پیام این تدبیر این بود که مخالفان به پای میز مذاکره بنشینند، تصریح کرد: سرمایه گذاری در سال 93 مثبت شد که نشان از امیدواری بود که در اقتصاد حاصل شد. باید برای اشتغال جوانان حمایت از سرمایه گذاری را پیش می گرفتیم و گرفتیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دستاورد مذاکرات این بود که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است. این نکته ای است که ایران از ابتدا به آن تاکید داشت و لغو تحریم ها بدین شکل از سوی شورای امنیت سازمان ملل نشان از قدرت ایران اسلامی است.

نهاوندیان بیان داشت: در این تعامل، دستاورد فقط حفظ حقوق هسته ای، غنی سازی و تاسیسات هسته ای نیست. همان کسانی که ایران را تحریم کردند الان حاضر به همکاری هسته ای با ما شده اند و نه تنها همه تحریم های مربوط به هسته ای لغو می شوند بلکه همه تحریم های قبل هم لغو می شوند. این دستاوردهای عزتمندانه حاصل درسی است که از مکتب رضوی آموختیم.

وی گفت: دستاورد بزرگ توافق، دستاورد فرهنگی ملت بود و آن شکست تبلیغات علیه ایران بود.  موج ایران هراسی که راه انداخته بودند، شکسته شد و ایران کشوری صلح طلب و عامل مبازه با تروریسم و خشونت گرایی شناخته شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: کاهش آسیب پذیری اقتصاد از لازمه های اقتصاد مقاومتی است. باید به شرایطی برسیم که کسی دیگر اندیشه تحریم ایران را در ذهن خود نگنجاند و باید راه تدبیر و تعامل را در این مسیر پیش بگیریم.

نهاوندیان گفت: پیش بینی می کنیم ارتقای خوبی در عرصه اقتصاد در صحنه بین المللی شاهد باشیم. تاکنون 1600 شرکت دانش بنیان ثبت شده  و تا پایان سال امیدواریم سه برابر شود.  تراز منفی غذایی به 5/4 دهم میلیارد دلار و واردات مواد غذایی 9 درصد و مقرارت مربوط به گمرگ به چهار درصد کاهش یافت. کاهش اتکا بودجه با درآمدهای نفتی از موضوعات مورد پیگیری و تلاش های دولت یازدهم است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: شرط توفیق ما در این مسیر عزت بخش تامین مشارکت همگانی و تقویت اعتماد بین مردم و نیز بین  مردم و دولت و همه نهاد ها با هم است. باید در هدف یگانه بیاندیشیم. گاهی قضاوت های غلط صورت می گیرد. راستی آزمایی وظیفه همه است. هر چیزی که می شنویم لزوما درست نیست . وظیفه کسانی که تریبون دارند و مطالبی انتشار می دهند راستی آزمایی است. وظیفه دولت پاسخگویی است.

2929

 

کد N936677

وبگردی