آفتاب

کشته شدن 8 تن در درگیری‌های شرق اوکراین

کشته شدن 8 تن در درگیری‌های شرق اوکراین

نیروهای وابسته به دولت اوکراین و شورشیان حامی روسیه در شرق این کشور گزارش دادند: در دور جدید درگیری‌ها در این منطقه که باعث به خطر افتادن مذاکراتی جدید به منظور رسیدن به یک توافق آتش بس دیگر برای این کشور شده است، هشت تن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی دولت اوکراین اظهار کرد: در درگیری‌هایی که عمدتا در اطراف جمهوری دونتسک متعلق به جدایی طلبان رخ داد هفت سرباز اوکراینی کشته و 13 تن دیگر زخمی شدند.

وی به خبرنگاران در کی‌یف گفت: برای نخستین بار در روزهای اخیر نیروهای دشمن استفاده از ادوات توپخانه را از سرگرفتند. همچنین فرماندهی نظامی نیروهای جمهوری خلق دونتسک اعلام کردند یک تک تیرانداز اوکراینی باعث کشته شدن یک زن شده و گلوله باران توپخانه‌ای نیز باعث مجروح شدن 12 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته شده است.

این در حالی است که تشدید مجدد خشونت‌ها در نزدیکی مناطق دونتسک و لوهانسک که از اواسط اوت شروع شد نگرانی‌های جدیدی در خصوص بازگشت درگیری‌ها به اوکراین ایجاد کرده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه که از پشتیبان‌های آتش بس نه چندان موثر شش ماهه بر اوکراین بودند از حمایت خود از توافق آتش بس اوکراین در مذاکراتی که با پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری این کشور در برلین داشتند خبر دادند.

سازمان امنیت و همکاری اروپا ناظر مذاکراتی جداگانه میان طرف‌های درگیر اوکراین و روسیه با هدف حل و فصل همه درگیری‌های سیاسی و همچنین خشونت‌ها تا پایان سال جاری میلادی است.

این سازمان گفت که روز چهارشنبه این طرف‌ها توافق کردند که یک آتش بس موقت جدید را که به مجرد بازشدن مدارس در اول سپتامبر در اطراف مدرسه‌های مناطق جنگی برقرار شود تدارک ببینند.

انتهای پیام

کد N936346

وبگردی