آفتاب
سامانتا پاور:

رد توافق هسته ای باعث منزوی شدن آمریکا می شود

رد توافق هسته ای باعث منزوی شدن آمریکا می شود

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد با نوشتن مقاله ای هشدار داد در صورت رد توافق هسته ای ایران توسط کنگره، واشنگتن در صحنه بین المللی منزوی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سامانتا پاور در مقاله اش در مجله پولتیکو نوشت: اگر کنگره به توافق رأی منفی دهد، آمریکا دیگر نمی تواند کشورهای دیگر را قانع به تحریم ایران در آینده کند در نتیجه شراکت با آنها برای واشنگتن دشوار خواهد شد.

وی افزود: اگر کنگره این توافق را رد کند در حقیقت ما به دست خود باعث انزوای کشورمان خواهیم شد. پاور با تاکید بر اینکه مخالفت با توافق هسته ای، قدرت آمریکا در تلاش برای تحمیل تحریم ها در زمینه های دیگر را از بین می برد، از نمایندگان مجلس نمایندگان و سنا تفکر جدی در مورد تاثیرات رد توافق هسته ای بر دیپلماسی آمریکا را خواستار شد.

وی تاکید کرد: بهای تک روی آمریکا بسیار سنگین خواهد بود. این مقام آمریکایی هشدار داد: در صورتی که کنگره توافق را رد کند ما تصویری از آمریکا به نمایش خواهیم گذاشت که در آن کشور دچار اختلاف داخلی است و نمی توان به آن اعتماد کرد.

کنگره در حالی قرار است ماه آینده به توافق حاصله میان ایران و گروه ۱+۵ رأی دهد که باراک اوباما تهدید کرده در صورت رد این توافق، تصمیم کنگره را وتو خواهد کرد. این در حالی است که کنگره در اختیار اکثریت جموریخواهان قرار دارد و انتظار می رود نمایندگان به توافق رأی منفی دهند. با این حال دولت وباما می خواهد از وقوع چنین سناریویی به خاطر پیامدهای منفی آن برای آمریکا جلوگیری کند.

 

 

کد N936242

وبگردی