آفتاب
سفیر سوئیس در تهران:

ایران بهشت سرمایه گذاران خارجی است

ایران بهشت سرمایه گذاران خارجی است

«جولیو هاس» طی کنفرانسی با حضور نمایندگان شرکت های معتبر سوئیسی در زوریخ، ایران را بهشت سرمایه گذاران خارجی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی استار، سفیر سوئیس در تهران، جمهوری اسلامی ایران را قطب امنیت در خاورمیانه دانست و از شرکت های بین المللی خواست بعد از برداشته شدن تحریم ها سرمایه های خود را در ایران متمرکز کنند.

«جولیو هاس» سفیر سوئیس در جمهوری اسلامی ایران در جمع ۵۰۰ نفر از تجار و بازرگانان سوئیسی بازگشت اروپایی ها به ایران را خواستار شد و این کشور را برای سرمایه گذاری ایده آل خواند. وی گفت: به نظر می رسد هنوز سوءبرداشت های بسیاری درباره فرهنگ ایران وجود دارد ولی باید بدانید چیزی درباره آنها نمی دانید به خصوص وقتی می خواهید با آنها معامله اقتصادی انجام دهید.

وی از حضور دو ساله اش در ایران صحبت و خاطر نشان کرد درک غربی ها از ایران به عنوان یک تهدید در حاضر تغییر کرده است و در خاورمیانه پرآشوب باید این کشور را یک قطب امنیت دانست. هاس افزود: انگلیس سفارت خود را در ایران بازگشایی کرده است و مطمئن باشید بسیاری از شرکت های اروپایی درصدد سرمایه گذاری در ایران خواهند بود.

به گفته وی سیستم اقتصادی ایران در سالهای آینده به سوی رشد و توسعه پیش می رود که همراه ذخایر نفتی معادل ۳۵ تریلیون دلار و زیرساختارهای مورد نیاز آن بهشتی برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می آورد.

در هتل شهر زوریخ محل کنفرانس سفیر سوئیس در ایران نمایندگانی از شرکت های معتبر سوئیسی از جمله بانک ABB، تولیدکننده ابزارهای کشاوری UBS و همچنین صنایع AG حضور داشتند. گفتنی است طی سالهای تحریم ایران، صادرات سوئیس به این کشور به کمتر از ۴۰۰ میلیون فرانک سوئیسی معادل ۴۱۵ میلیون دلار آمریکا کاهش یافته است.

کد N936233

وبگردی