آفتاب

سودان و آمریکا عادی سازی روابط را بررسی می کنند

سودان و آمریکا عادی سازی روابط را بررسی می کنند

سودان و ایالات متحده در دومین روز از گفتگوها بررسی مسائل مربوط به روابط خارطوم-واشنگتن و لغو تحریم های اقتصادی این کشور را شروع کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، «ابراهیم غندور» وزیر امور خارجه سودان و «دونالد بوث» فرستاده آمریکا به سودان و سودان جنوبی مسائل مربوط به عادی سازی روابط دو کشور و لغو تحریم های سودان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پیشتر سفارت آمریکا در خارطوم اعلام کرده بود هیئت این کشور در سفر غیرمنتظره خود به سودان روابط دو جانبه را بررسی خواهد کرد. بر این اساس کارولین اشنایدر سخنگوی سفارت آمریکا روز چهارشنبه گفت: این سفر در چارچوب تلاش های دیپلماتیک برای ایجاد روابط با سودانی ها و بررسی چارچوب روابط دو جانبه انجام گرفته است.

گفتنی است از زمان روی کار آمدن عمر البشیر رئیس جمهور سودان در سال ۱۹۸۹، روابط میان واشنگتن و خارطوم تنش آلود شد تا جایی که واشنگتن در سال ۱۹۹۳ خارطوم را در فهرست کشورهای تروریستی قرار داد.

این اقدام واشنگتن زمینه را برای تحریم های اقتصادی که شامل تحریم هر گونه تعامل تجاری و مالی میان طرفین می شود را فراهم کرد. با این حال آمریکا ژانویه گذشته تحریم های سودان را کاهش داد و اجازه داد لوازم الکترونیکی مثل تلفن های هوشمند و رایانه به این کشور صادر شود.

 

کد N936228

وبگردی