آفتاب
برای برون رفت از بحران مهاجرت؛

صدراعظم آلمان با رهبران بالکان غربی دیدار می کند

صدراعظم آلمان با رهبران بالکان غربی دیدار می کند

صدر اعظم آلمان برای حل بحران مهاجرت با رهبران کشورهای غرب بالکان به عنوان اصلی ترین راه رسیدن به دروازه های اتحادیه اروپا ملاقات خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان قرار است امروز پنجشنبه در شهر «وین» کشور اتریش با رهبران کشورهای بالکان غربی دیدار کند تا شاید به اتفاق راهی برای برون رفت از بحرانی که گریبان همه اروپا را گرفته پیدا کنند.

در این نشست که به ریاست «فدریکا موگرینی» مسؤول هماهنگی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور آلبانی، بوسنی، کوزوو، مونته‌نگرو، مقدونیه و صربستان برگزار می شود، به عوامل به وجود آورنده بحران مهاجرت از قبیل ضعف اقتصاد و آموزش و پروش پرداخته خواهد شد.

این نشست یک روز پس از آن برگزار می شود که مرکل از یکی از کمپ های اسکان مهاجرین در شرق کشور که در روز یکشنبه مورد حمله گروه های مهاجر ستیز قرار گرفته بود، بازدید کرد. وی در این بازدید وعده داد که دولت برلین خشونت های برخاسته از گروه های بیگانه هراس را تحمل نخواهد کرد.

ناگفته نماند که دیروز چهارشنبه، با پیدا شدن ۵۵ جسد دیگر بر روی یکی از قایق های حمل مهاجر دریای مدیترانه، شمار مهاجرینی که امسال با عبور از این مسیر آبی به کام مرگ فرو رفتند به ۲۳۰۰ نفر رسید.

از آغاز سال ۲۰۱۵، کشورهای غرب بالکان به یکی از مسیرهای اصلی ورود به اتحادیه اروپا برای صدها هزار مهاجری تبدیل شده است که یکی از بدترین بحران های اروپا را از زمان جنگ جهانی دوم به این سو رقم زده اند.

مهاجرانی که اغلب از کشورهای بحران زده خاورمیانه و با عبور از ترکیه به یونان وارد می شوند، از کشورهای آلبانی و مقدونیه عبور می کنند و ترانزیت تا دروازه های اروپا از صربستان و کوزوو می گذرد.

برای غلبه بر این مشکل، دولت برلین به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا به سهم خود از پذیرش ۸۰۰۰۰۰ مهاجر غیر قانونی خبر داده است، تصمیمی که چندان به مذاق گروه های مهاجر ستیز خوش نمی آید.

کد N936086

وبگردی