آفتاب
عضو مجلس خبرگان رهبری:

قانونی شدن توافق هسته ای در گرو تایید آن است

قانونی شدن توافق هسته ای در گرو تایید آن است

بهشهر - عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، قانونی شدن توافق هسته‌ای را در گرو رأی و تایید شورای عالی امنیت و همچنین مجلس شورای اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی بعدازظهر پنجشنبه در نهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر و اولین سالگرد آیت‌الله سیدصابرجباری (ره) امام‌جمعه فقید بهشهر و عضو خبرگان رهبری در جمع مردم و مسئولان و دلدادگان به علما و شهدا افزود: دشمنی ما با آمریکا تنها در سالهای اخیر خلاصه نشده و آمریکا دشمن دیرینه ما است.

 وی بابیان اینکه برخی افراد می‌پندارند که با توافق هسته‌ای، توافق با آمریکا ایجادشده است، تصریح کرد: توافق ما با ۵+۱ بوده است نه با آمریکا و دیگر اینکه هنوز توافق هسته‌ای، مراحل قانونی‌اش را طی نکرده است.

 آیت‌الله خاتمی بابیان اینکه ما اختلافات فراوانی با آمریکا داریم، یادآور شد: آمریکا ۱۸۰ درجه با ما اختلاف دارد که به‌عنوان نمونه ما حزب الله را انسان‌های باشرافت می‌دانیم درحالی‌که آمریکا آنان را تروریسم می‌داند و اینکه ما اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسیم و آمریکا از اسراییل حمایت می‌کند.

 وی گفت: تا مادامی‌که شیطنت‌های آمریکا ادامه داشته و آمریکا همین آمریکا باشد، ما هیچ دوستی با آمریکا نداریم و شعار «مرگ بر آمریکا» را که انقلاب ما را به جهان صادر کرده است بلندتر از قبل فریاد می‌کنیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نشاط انقلاب اسلامی ایران، به استکبارستیزی و نفرت از آمریکا است که همواره در جامعه جاری است.

 امام‌جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به وفای عهد شهدا افزود: رسالت امروز ما به‌عنوان بازماندگان شهدا، حرکت در راه و مسیر شهدا و ولایتمداری است.

 آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به صفات برجسته و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آیت‌الله جباری (ره) امام‌جمعه فقید بهشهر و عضو خبرگان رهبری، گفت: ایشان مردی باتقوا، خداترسی، ولایتمدار واقعی و حامی انقلاب و ارزش‌ها بود که در طول عمر بابرکت خود در بیش از یک هزار مراسم شهدا شرکت کرد و یا اقامه نماز داشتند.

 وی خطاب به مردم و فرزندان آیت‌الله جباری (ره) اظهار داشت: عالم عامل بودن و انیس شهدا بودن مدال افتخاری برای این روحانی مجاهد است که همه مردم باید در ولایتمداری از این بزرگوار الگو گرفته و فرزندان بزرگوارشان نیز این سرمایه نفیس را حفظ کرده و بدانند حرمت پدر، حرمت شما است.

 وی بابیان اینکه بهشهر شهر عامل وارسته و بزرگواری همچون آیت‌الله کوهستانی، ایازی، هاشمی نژاد و... است، گفت: عطر شهدا عطری است که طراوت و شادابی به انقلاب ما داده است و انقلاب ما را به جهان صادر کرده است و این افتخار باید در همیشه تاریخ باقی بماند و ما نیز ادامه‌دهنده راستین و صدیق شهدا باشیم.

 امام‌جمعه بهشهر نیز همچنین در سخنانی با اشاره به خصیصه بارز و نمونه مردم‌داری و ولایتمداری آیت‌الله جباری (ره) گفت: همه ما باید در زندگی این عالم بزرگوار را الگو و نمونه خود قرار داده و در اطاعت‌پذیری از رهبری پایدار باشیم.

 حجت‌الاسلام سید عرب علی جباری افزود: ولایت‌فقیه و حرکت در مسیر آن از وصایای مهم شهدا بوده است چراکه ولایت خط اصیل و موفق انبیای الهی است که باید استمرار یابد و همه ما در قول و عمل و با زبان و حرکات خود تابع ولایت باشیم تا مملکت از آسیب‌ها در امان بماند.

آیت‌الله سید صابر جباری (ره)، متولد ۱۳۱۷ در روستای «متکازین» بهشهر بود که در سال ۱۳۵۹ با حکم امام راحل به امامت جمعه شهرستان بهشهر منصوب و همچنین بارأی مردم به‌عنوان نماینده فقید مردم مازندران در خبرگان رهبری بود که دهم شهریورماه سال ۹۳ براثر عارضه قلبی در بهشهر به لقاءالله پیوست و پیکر مطهرش، دوازدهم شهریورماه در جوار پنج شهید گمنام در مصلا بهشهر به خاک سپرده شد.

کد N936045

وبگردی