آفتاب

کمیسیون ویژه برجام 5 روز در هفته فعالیت دارد/ توصیه به برخی رسانه ها در پرهیز از به حاشیه بردن مجلس

کمیسیون ویژه برجام 5 روز در هفته فعالیت دارد/ توصیه به برخی رسانه ها در پرهیز از به حاشیه بردن مجلس

خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام با بیان اینکه این کمیسیون 5 روز در هفته تشکیل جلسه می دهد، گفت: کمیسیون ویژه برجام در طول سه هفته حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه از یکشنبه تا پنجشنبه به برگزاری جلسات و بازدید از سایت ها می پردازد.
عباسعلی منصوری آرانی با بیان اینکه وضعیت رسیدگی به برجام در سه هفته حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، گفت: کمیسیون ویژه بررسی برنامه جامع اقدام مشترک و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در طول این سه هفته جلسات خود را برگزار می کنند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی به بیان برنامه کمیسیون ویژه برجام پرداخت و یادآور شد: کمیسیون ویژه برجام در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه در مجلس شورای اسلامی جلسه خواهد داشت و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز به بازدید از سایت های هسته ای خواهد رفت و گفت و گو با کارشناسان را نیز در دستور کار خواهد داشت که این برنامه در سه هفته آتی که نمایندگان در حوزه های انتخابیه حضور دارند نیز ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه بحث هسته ای تعطیلی بردار نیست، عنوان کرد: در کنار کمیسیون ویژه برجام، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز جلسات خود را برگزار می کند.

منصوری آرانی همچنین با بیان این مطلب که سایر کمیسیون های مجلس نیز در زمان سرکشی به حوزه های انتخابیه فعال هستند، تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم تعطیلی صحن و تعطیلی کمیسیون ها با هم متفاوت است به این معنا که کمیسیون ها می توانند فعالیت خود را ادامه دهند و صرفا صحن علنی در طول این سه هفته تعطیل خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم به برنامه نمایندگان مجلس در حوزه های انتخابیه اشاره و بیان کرد: نمایندگان مجلس در طول این سه هفته به انعکاس مشکلات مردم به وزارتخانه ها می پردازند و به نوعی بازوی نظارتی مجلس در این مدت فعال می شود.

وی افزود: قانون اساسی دو وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون را بر عهده مجلس گذاشته است که در زمان برگزاری صحن علنی، وظیفه قانون گذاری پررنگ می شود و در زمان سرکشی به حوزه های انتخابیه، وظیفه نظارتی است که به خود رنگ بیشتری می گیرد.

منصوری آرانی ادامه داد: یکی از انتقاداتی که به مجلس وارد می دانند این است که نمایندگان در بخش نظارتی کمتر از بخش قانونگذاری وقت می گذارند لذا قطعا سه هفته حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه فرصت خوبی خواهد بود تا نمایندگان به بخش نظارت بپردازند.

عضو کمیسیون ویژه برجام در پایان با توصیه به خودداری برخی رسانه ها از کشاندن مجلس به حاشیه های جریانی و جناحی تاکید کرد: نمایندگان مجلس به صورت سالانه کمتر از 5 روز مرخصی می روند و سایر ایام را مشغول بررسی مشکلات مردم هستند لذا برخی رسانه ها باید دقت کنند که این مجلس اعتدال گرا بوده و با ایجاد حواشی نمی توانند دیدگاه جریانی خود را قوت ببخشند.

2929

کد N935910

وبگردی