آفتاب

اعلام آمادگی جدایی طلبان اوکراین برای آتش بس دائمی

اعلام آمادگی جدایی طلبان اوکراین برای آتش بس دائمی

گروههای جدایی طلب اوکراینی امیدوار هستند یک آتش بس موقت بتواند زمینه ساز صلح دائمی در منطقه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گروههای جدایی طلب اوکراینی اعلام کردند در صورت آتش بس موقت از هفته آینده می توانند برای اتمام تمام تنش های موجود به آتش بس همیشگی فکر کنند.

بر این اساس «ولادیسلاف دینگو» رهبر گروه جدایی طلبان گفت: طبق پیشنهاد گروههای اروپایی آتش بس از اول سپتامبر می تواند به اجرا گذاشته شود و امیدواریم این آتش بس به مذاکرات صلح دائمی منجر شود.

این در حالی است که از ماه فوریه دو طرف درگیر در شرق اکراین توافق کردند با برگزاری یک انتخابات محلی و ایجاد یک منطقه خودمختار برای جدایی طلبان، آتش بس موقت اعلام کنند با این حال از آن زمان تا کنون چندین مورد درگیری بین دو طرف رخ داده است.

در همین حال «مارتین سیدیک» یک مقام سازمان امنیت و همکاری اروپا تشکیل یک گروه میانجیگر سه نفره برای آتش بس در منطقه را خواستار شد. وی که در مینسک پایتخت بلاروس صحبت می کرد به خبرنگاران گفت: این گروه میانجیگر تحت نظارت سازمانهای امنیتی اروپا می تواند متشکل از کشورهای اوکراین، روسیه و گروههای جدایی طلب اوکراینی باشد.

اوایل روز چهارشنبه یک سخنگوی ارتش اوکراین از کشته شدن دو نظامی این کشور در حمله گروههای جدایی طلب خبر داده بود. گفتنی است از زمان بحران اکراین در آوریل سال گذشته تا کنون بیش از ۶۵۰۰ نفر کشته شده اند.

 

کد N935545

وبگردی