آفتاب

نماینده ویژه آمریکا به سودان رفت

نماینده ویژه آمریکا به سودان رفت

نماینده ویژه آمریکا با سفر به خارطوم پایتخت سودان قرار است طی دیدار با مقامات سودانی درباره روابط دو جانبه اقتصادی و سیاسی بحث و گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی استار، سفیر ویژه آمریکا در سودان و سودان جنوبی به طور غیر منتظره ای برای ملاقات با مقامات این کشور به خارطوم سفر کرده است.  

بنا بر اعلام سفارت آمریکا در سودان «دونالد بوت» برای بحث درباره روابط آمریکا و سودان سه شنبه شب وارد خاطوم شد و قرار است در جلسه ای با مقامات ارشد سودانی درباره روابط تجاری آمریکا با این کشور که از سال ۱۹۹۷ مطرح بوده بحث و گفتگو کند.

«کارولین اشنایدر» سخنگوی سفارتخانه آمریکا در سودان گفت: این سفر بخشی از تلاش های دیپلماتیک ما برای رابطه با سودانی ها است و امیدواریم بتوانیم روابط کاملی در حوزه های مختلف با این کشور داشته باشیم. بر این اساس فرستاده آمریکا و هیئت همراهش تا روز شنبه در خارطوم اقامت خواهند داشت. اشنایدر جزئیات دیگری از این سفر ارائه نکرد.

آمریکا روابط خود را با سودان بعد از حمایت این کشور از گروههای افراطی به حالت تعلیق درآورده بود. این در حالی است که سودان هنوز در فهرست کشورهای حامی ترویسم قرار دارد و یکی از شرایط برقراری روابط دو جانبه آمریکا با این کشور خارج شدن نام سودان از این فهرست است.

گفتنی است سودان یکی از کشورهای نفت خیز جهان که در گذشته از صادرکننده های عمده نفت در جهان بود، به خاطر ۲۲ سال جنگ داخلی دچار مشکلات بسیاری در اقتصاد خود شده است.

 

کد N935541

وبگردی