آفتاب

دومین جلسه کاخ سفید با سران یهودی در مورد توافق هسته ای

دومین جلسه کاخ سفید با سران یهودی در مورد توافق هسته ای

جو بایدن معاون اول رئیس جمهوری آمریکا قرار است طی جلسه ای با موضوع توافق هسته ای ایران با رهبران جامعه یهودیان آمریکا ملاقات کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، جو بایدن معاون اول باراک اوباما قرار است طی جلسه ای با رهبران جامعه یهودیان آمریکا درباره موضوع توافق هسته ای با ایران دیدار کند. بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده این جلسه هفته آینده در فلوریدا برگزار شود.

چند هفته پیش نیز اوباما در دیدار با رهبران یهودی درباره جزئیات توافق هسته ای با ایران به آنها اطمینان داده بود که با این توافق امنیت اسرائیل به خطر نخواهد افتاد.

بر این اساس از دیگر موضوعات نشست بایدن با یهودیان که قرار است سوم ماه سپتامبر برگزار شود، بحث و تبادل نظر درباره انتخابات سال ۲۰۱۶ خواهد بود. دفتر بایدن در این رابطه اعلام کرد وی این جلسه با رهبران یهود توسط واشرمن شولتز نماینده کنگره ترتیب داده شده است تا جامعه یهودیان آمریکا از جزئیات توافق هسته ای با ایران مطلع شوند.

همچنین یکی از حاضران جلسه بایدن با رهبران جامعه یهود در آمریکا «اندرو وینشتاین» نماینده فلوریدا جنوبی در کنگره خواهد بود که از حامیان اصلی توافق هسته ای با ایران محسوب می شود.

وینشتاین که پیشتر در جلسه دیدار اوباما با رهبران یهود حضور داشت، جلسه بایدن با سران یهودی را در تصمیم گیری کاخ سفید در پرونده ایران مهم ارزیابی کرد و گفت این جلسه یک قدم مهم کاخ سفید در موضوع هسته ای ایران خواهد بود.

بر اساس نظرسنجی های انجام گرفته توسط دانشگاه فلوریدا ۶۱ درصد مردم این ایالت مخالف توافق هسته ای با ایران هستند و اعتقاد دارند این توافق فضای ناامنی در جهان برقرار می کند.

 

 

کد N935540

وبگردی