آفتاب

لاریجانی:رونق روستاها باید به گونه ای شود که جلوی مهاجرت گرفته شود

لاریجانی:رونق روستاها باید به گونه ای شود که جلوی مهاجرت گرفته شود

خانه ملت نوشت:دکترلاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصرامروز (چهارشنبه 4 شهریورماه) درمراسم افتتاح گازرسانی روستای قم رود قم درجمع خبرنگاران گفت:روستاها یک منبع کشاوزی برای قم هستند و نیازهای شهر را رفع می کنند؛بنابراین باید به تقویت امورزیربنایی روستاها مانند گاز، برق، آب و جاده توجه شود.

 

دکترلاریجانی افزود: اکثر روستاهای قم از آب آشامیدنی برخوردار هستند؛تنها چند روستا در زمینه آب شرب پایدار مشکل دارند که این موضوع نیز رفع خواهد شد. 500 میلیون دلار منابع مالی از صندوق توسعه ملی و همچنین منابع مالی نیز از ماده 180 قانون برنامه برای آبرسانی به روستاها هزینه خواهد شد و انشاءالله مشکل آبرسانی چند روستای مذکور قم تا پایان سال 95 حل خواهد شد دراین زمینه ازاستاندار می خواهم پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: چرخه اقتصادی روستاها باید به صورتی طراحی شود که اقتصاد آنها بچرخد و دیگر انگیزه ای برای مهاجرت به شهرها وجود نداشته باشد به دلیل اینکه به طور طبیعی فرزندان روستایی دوست دارند در کنار پدر و مادر خود در روستا زندگی کنند.

دکتر لاریجانی افزود: زمانی که شرایط اقتصادی فراهم نباشد زمینه مهاجرت روستاییان به شهرها فراهم می شود؛بنابراین باید با ایجاد صنایع جدید در روستا که البته نیاز به سرمایه گذاری های خاص دارد زمینه اشتغال زایی در روستا فراهم شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به صنایع بومی افزود: به طورمثال گسترش صنعت فرش در روستاها باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد و با توجه به اینکه امکان تجارت در زمینه فرش فراهم می شود؛توصیه می کنم قالیبافان با روحیه بیشتری کار کنند، انشاءالله در آینده صادرات فرش بهتر خواهد شد، قم نیز در این زمینه می تواند پایگاه باشد.

رئیس مجلس در پایان افزود: باید با توسعه صنایع جدید زمینه اقامت جوانان در روستا فراهم شود.


1717

 

کد N935450

وبگردی