آفتاب
هیات دولت تصویب کرد؛

اختصاص ۳۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی محور هراز

اختصاص ۳۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی محور هراز

هیأت وزیران با اختصاص مبلغ سیصد و هفتاد و پنج میلیارد ریال اعتبار به وزارت راه و شهرسازی برای بهسازی محور هراز به منظور جلوگیری از وقوع بحران و ایجاد اختلال در ترافیک عبوری موافقت نمود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه صبح چهارشنبه هیأت دولت به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌ جمهوری، آیین‌نامه اجرایی پرداخت تسهیلات موضوع رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با هدف لزوم حبس‌زدایی با توجه به آثار و تبعات منفی و توسعه دامنه نظام زندان بر زندانی و خانواده وی و بالاخره جامعه و نیز ضرورت آزادسازی زندانیان بدهی‌های مالی با لحاظ سیاست‌های کلان قضایی به‌ویژه کاهش جمعیت زندان و نظامند کردن این آزادسازی‌ها، از تصویب اعضای دولت گذشت.

اصلاح آیین‌نامه اجرایی نحوه جلوگیری از آلودگی صوتی با هدف پایش و کاهش آلودگی صوتی و پرتوهای الکترومغناطیس در تمامی جغرافیای گسترده کشور، از دیگر دستور کارهای جلسه امروز هیأت وزیران بود. براساس این آیین‌نامه، سازمان حفاظت محیط زیست موظف است نسبت به راه‌اندازی شبکه ملی پایش و اطلاع‌رسانی آلودگی صوتی با اولویت کلانشهرها ظرف یک سال و نیز راه‌اندازی شبکه پایش پرتوهای یون‌ساز (ظرف چهار سال) و غیریون‌ساز (ظرف یک سال) در سطح کشور به شیوه علمی و کارآمد اقدام نموده و اطلاع‌رسانی لازم  را به عمل آورد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز موظف است ضوابط استقرار و الزامات نصب دکل‌های مخابراتی و همچنین طرح جامع مکانیابی و ساماندهی سازه‌های مخابراتی (از جمله دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های رادیویی) را با رعایت کلیه قوانین جاری ظرف یک سال تهیه نماید.

اعضای دولت آیین‌نامه اجرایی موارد معافیت استفاده از اوراق صورت وضعیت مسافری و بارنامه را نیز اصلاح نمودند.

آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات و نظارت بر فعالیت آنها با هدف ایجاد زمینه بهتر و ارایه تسهیلات سهل‌تر در جهت توسعه صنعت گردشگری و استفاده از منابع بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در این صنعت، نیز در این جلسه اصلاح شد. ضوابط صدور مجوز و پروانه بهره‌برداری و درجه‌بندی، شرایط اداره‌کنندگان تأسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها از جمله مفاد اصلاح آیین‌نامه یاد شده است.

کد N935365

وبگردی