آفتاب

دیدار محرمانه عریقات و سیلوان شالوم در قاهره

دیدار محرمانه عریقات و سیلوان شالوم در قاهره

یک مسئول بلند پایه فلسطینی از دیدار مخفیانه صائب عریقات و سیلوان شالوم، رئیس هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در قاهره پایتخت مصر پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مسئول فلسطینی در گفتگوی ویژه با پایگاه اینترنتی روزنامه "الرساله" چاپ غزه خاطرنشان کرد که این دیدار روز یکشنبه گذشته صورت گرفت و طرفین بیش از چهار ساعت با هم دیدار و درباره مسائل مختلف فلسطینی و صهیونیستی و در راس آنها بن بست در روند سازش و راه‌های احیای مذاکرات میان طرفین گفتگو کردند.

به گفته این مسئول فلسطینی، عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطین در دیدار مذکور به شالوم اعلام کرده است که در صورت موافقت رسمی رژیم صهیونیستی با توقف تمامی عملیات شهرک سازی و آزادی آخرین گروه از اسرای قدیمی فلسطینی که قرار بود در راستای از سر گیری روند سازش آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی در واکنش به عضویت تشکیلات خودگردان در سازمان‌های بین‌المللی و به ویژه دادگاه کیفری بین‌المللی از آزادی آنها خودداری کرد، مقامات رام الله آماده بازگشت بر سر میز مذاکرات هستند.

مسئول فلسطینی همچنین فاش کرد که قاهره طی ماه گذشته میلادی میزبان دیدارهای محرمانه متعدد میان مسئولان تشکیلات خودگردان و مقامات صهیونیستی بود و در جریان این دیدارها مسائل مهم و مورد اهتمام طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قاهره سعی در کاهش تنش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را دارد.

عریقات ظهر روز یکشنبه گذشته طی سفری ناگهانی وارد قاهره شده بود و ظهر روز دوشنبه این کشور را به مقصد امان پایتخت اردن ترک کرد تا با سلیم زعنون رئیس شورای ملی فلسطین دیدار و درباره استعفای 10 نفر از اعضای کمیته اجرایی ساف و در راس آنها محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو کند.

قرار بود در این دیدار زمان برگزاری نشست فوق‌العاده شورای ملی فلسطین نیز مشخص شود.

گفتنی است که مذاکرات سازش میان تشکیلات رام الله و رژیم صهیونیستی پس از پایان دوره 9 ماهه از سر گیری مذاکرات با نظارت آمریکا که هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت، به حالت تعلیق درآمد، اما با وجود بی‌میلی طرف صهیونیستی به از سر گیری مذاکرات و اتخاذ مواضع تند علیه تشکیلات خودگردان و مساله تشکیل کشور مستقل فلسطین، مقامات رام الله بارها برای بازگشت بر سر میز مذاکراتی که خود به شکست و بی‌نتیجه بودن آن اذعان دارند، چراغ سبز نشان داده‌اند.

انتهای پیام

کد N935204

وبگردی