آفتاب

اوباما مشاور امنیت ملی خود را به پکن می‌فرستد

اوباما مشاور امنیت ملی خود را به پکن می‌فرستد

رئیس‌جمهوری آمریکا مشاور امنیت ملی خود را ظرف چند روز آینده به پکن اعزام می‌کند به این امید که پیش از سفر رئیس جمهوری چین به واشنگتن تنش‌ها در خصوص حملات سایبری، دریای چین جنوبی و آشفتگی‌های مالی بهبود یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی شورای امیت ملی آمریکا گفت: "سوزان رایس"، مشاور امنیت ملی آمریکا در این سفر با مقامات ارشد چین دیدار خواهد کرد تا درباره طیف گسترده‌ای از مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و جهانی رایزنی کنند.

وی افزود: سوزان رایس برتعهد آمریکا برای ایجاد رابطه موثرتر میان این دو کشور و همچنین مذاکره درباره مسائل مختلف در راستای پیشبرد سفر رسمی شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین به واشنگتن در سپتامبر سال جاری میلادی تاکید خواهد کرد.

تصمیم اخیر پکن برای تثبیت مجدد وجه رایج چین علت یک اصلاح گسترده ‌تر بود.

نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا از اوباما خواستند تا سفر شی جینپینگ به واشنگتن را لغو کند.

اسکات واکر، فرماندار ایالت "ویسکانیس" در بیانیه‌ای گفت: اوباما به جای محترم شمردن شی جینپینگ با قبول سفر رسمی او به واشنگتن، باید پکن را به خاطر افزایش تلاش‌هایش برای متزلزل کردن منافع آمریکا سرزنش کند ما باید شاهد چنین مقاومتی از سوی اوباما در برابر روابط چین ‌ آمریکا باشیم.

البته تنش‌ها بین پکن و واشنگتن پیش از این تشویش‌های مالی نیز افزایش یافته بود. کاخ سفید به چین در خصوص توسعه طلبی‌ها و جزیره سازی‌هایش در دریای چین جنوبی که وقوع درگیری‌ با همسایه‌ها و اختلال کشتی‌رانی جهانی را تهدید می‌کند، هشدار داد. چین همچنین مقصر حملات سایبری به اسناد حساس دولتی و تجاری آمریکا محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N934917

وبگردی