آفتاب
در جلسه علنی امروز مجلس مطرح شد؛

تذکر ۲۲ نماینده به جنتی درباره حذف نام «فجر» از جشنواره فیلم

تذکر ۲۲ نماینده به جنتی درباره حذف نام «فجر» از جشنواره فیلم

در پایان جلسه علنی امروز مجلس، ۲۲ نماینده در تذکر کتبی به علی جنتی وزیر ارشاد، خواستار توضیح درباره علت حذف عنوان «فجر» از بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی از سوی هیات رئیسه مجلس قرائت شد که مهمترین موارد آن به شرح ذیل است:

سید محمدحسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در تذکر کتبی به رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، خواستار تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران شهرستان گلپایگان شد.

۶۴ نفر از نمایندگان نیز در تذکر کتبی مشترک به رئیس‌جمهور و وزرای کشاورزی، اقتصاد و صنعت و تجارت، بر لزوم توجه ویژه به باغداران و کشاورزان سراسر کشور و تعیین قیمت تضمینی کشمش به میزان ۵۰۰۰ تومان و خرید آن بر اساس درخواست قبلی ۲۲۰ نماینده مجلس، تاکید کردند.

همچنین ۲۶ نفر از نمایندگان در تذکر کتبی مشترک به رئیس‌جمهور، خواستار جلوگیری از واگذاری و فروش زمین‌های مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد شدند.

احمد توکلی نماینده مردم تهران و نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه نیز در تذکر کتبی مشترک به رئیس‌جمهور بر ضرورت تسریع در تشکیل جلسات شورای رقابت تاکید کردند.

همچنین ۲۲ نفر از نمایندگان در تذکر مشترک به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار توضیح درباره علت حذف عنوان «فجر» از بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر، آن هم یک هفته پس از اخطار به وزیر درباره مشکلات سینماها شدند.

احمد امیرآبادی فراهانی و رضا آشتیانی عراقی نمایندگان مردم قم نیز در تذکر مشترک به وزیر امور اقتصادی و دارایی، خواستار رعایت رعایت مودیان مالیاتی خوش‌حساب در وصول درآمدهای مالیاتی شدند.

حمید رسایی نماینده مردم تهران در تذکر به وزیر کشور، خواستار توضیح درباره علت برخورد با دانشجویان تجمع‌کننده و معترض به بازگشایی مجدد سفارت انگلیس شد.

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران نیز در تذکر کتبی به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ضروت رفع نگرانی دانشجویان بابت برخوردهای سیاسی و چکشی از سوی مسئولان دانشگاه‌ها، تاکید کرد؛ این نماینده مجلس همچنین در تذکری به وزیر نفت، خواستار توجه به مساله بکارگیری دانشجویان نخبه در امر تحقیق و توسعه صنعت نفت و گاز شد.

کد N934857

وبگردی