آفتاب

محسنی‌ثانی: مردم از سران قوا انتظار اقدام عملی دارند نه جلسه و سمینار

محسنی‌ثانی: مردم از سران قوا انتظار اقدام عملی دارند نه جلسه و سمینار

یک عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس بر حل مشکلات اقتصادی با اقدامات عملی و مبارزه با فساد اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا محسنی ثانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) و گرامیداشت هفته دولت یاد و شهیدان رجایی و باهنر، گفت: لازم میدانم موفقیت نخبگان و دانشمندان بسیجی وزارت دفاع و همه نیروهای خلاق و متعهد و ایثارگر در تولید و آزمایش موفق موشک نقطه زن فاتح 313 با برد 500 کیلومتر که جدیدترین نسل موشکی پیشرفته با سوخت جامد مرکب می باشد را تبریک بگویم.

وی ادامه داد: این موشک پاسخی به همه یاوه گویی های کسانی است که به خیال خود تحریم و محدودیت ها را برای توسعه و توان موشکی ما به کار گرفته اند.

این نماینده مجلس با اشاره به برخی مسائل داخلی کشور اظهار کرد: یکی از مشکلات و ناهنجاری های امروز جامعه ما که بارها و بارها در تذکرات و پیام ها و رایزنی ها به آن اشاره شده، فساد در بخش اقتصادی است. ما به پاکدستی و سلامت اکثریت افراد در بخش ها و دستگاه های مختلف قوا اذعان داریم اما موارد اندک هم برای این نظام و انقلاب و مردم قابل تحمل نیست.

محسنی ثانی خاطر نشان کرد: شهید مطهری بر استقلال فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داشتند اما این استقلال را به معنی بستن درهای کشور نمی دانستند. ایشان عقیده داشتند که استقلال سیاسی بر مبنای استقلال اقتصادی است اما اقتصادی سالم. اکنون سوال این است که آیا ما در حال حاضر اقتصادی سالم داریم؟و آیا فساد مانند موریانه پایه های اقتصاد ما در بخش های مختلف را معیوب نساخته و مردم مشکل معیشتی ندارند؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس همچنین نسبت به کثرت پست های سازمانی و تورم نیروی انسانی انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر ما حدود 15 برابر ژاپن کارمند داریم! البته برای اکثر این مشکلات برنامه ریزی و قانون وضع شده است.

وی یادآور شد: قرار بود در قالب دولت الکترونیک رابطه بین ارباب رجوع و کارگزاران برای تسهیل و تسریع و جلوگیری از فساد به حداقل برسد اما حالا بعد از چند سال می بینیم که چند رتبه هم به عقب رفته ایم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس در ادامه گفت: سران سه قوه مخاطب فرمان 8 ماده ای امام و رهبری هستید، مردم انتظار اصلاحات اساسی واقدامات عملی دارند نه جلسه و سمینار.

محسنی ثانی تصریح کرد: در جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی دستی بالا بزنید تا به فرموده شهید مطهری بتوانیم به استقلال اقتصادی که پایه استقلال سیاسی است برسیم.

وی در پایان اظهار کرد: من قصه پر غصه ی چندین ماهه چند میلیون نفر از سپرده گذاران و سهام داران دو بنگاه بزرگ اقتصادی یعنی موسسه میزان و شرکت پدیده را دارم که ده ها هزار خانواده در همه استانها رنج بی تدبیری متصدیان و مسئولین مربوطه را میکشند.

انتهای پیام

کد N934820

وبگردی