آفتاب

العبادی امنیت تظاهرکنندگان را "خط قرمز" اعلام کرد

العبادی امنیت تظاهرکنندگان را "خط قرمز" اعلام کرد

ایسنا نوشت: در پی فراخوان مقتدی صدر برای برگزاری تظاهرات میلیونی در عراق و ادامه اعتراض‌ها به فقدان خدمات اساسی در این کشور، نخست وزیر عراق اعلام کرد که حمله به تظاهرکنندگان خط قرمز است.

در پی فراخوان مقتدی صدر برای برگزاری تظاهرات میلیونی در عراق و ادامه اعتراض‌ها به فقدان خدمات اساسی در این کشور، نخست وزیر عراق اعلام کرد که حمله به تظاهرکنندگان خط قرمز است.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای در حاشیه نشستش با فرماندهان امنیتی و نظامی عراق دستور ممنوعیت شلیک گلوله در تظاهرات‌های مردمی را داده و هشدار داد: هر گونه حمله به تظاهرکنندگان خط قرمز است.

العبادی در این بیانیه که پس از نشست مذکور با حضور وزیران دفاع و کشور عراق صادر شد تاکید کرد: کسانی هستند که می‌خواهند تظاهرات را از مسیر خود خارج کرده و میان تظاهرکنندگان ونیروهای امنیتی شکاف ایجاد کنند.

وی در ادامه نسبت به تلاش برخی گروه‌ها برای از بین بردن فضای اطمینان میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی عراق هشدار داد وگفت: ما دستور داده‌ایم که هیچ گونه تیرهوایی در تظاهرات‌ها شلیک نشود؛ چرا که گلوله‌های ما باید به سمت تروریست ها و مجرمان و گروه‌های مسلح شلیک شود.

العبادی در ادامه تاکید کرد: ما از حق تظاهرات مسالمت آمیز برای شهروندان عراق حمایت می‌کنیم به شرط اینکه این تظاهرات اموال عمومی را هدف قرار ندهد.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح تا وقتی تظاهرات عراق مسالمت آمیز باشد از خواسته های مردم و تظاهرکنندگان حمایت می‌کند.

وی گفت: هدف نیروهای مسلح حمایت از امنیت تظاهرکنندگان است و تا هر زمان که این تظاهرات به شکل مسالمت آمیز و در مکان‌های مجاز صورت بگیرد ما از تظاهرکنندگان با تمامی ابزار و تسلیحات لازم حمایت می‌کنیم.

پیشتر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای خواهان فراهم کردن مقدمات برای برگزاری تظاهرات میلیونی در عراق در حمایت از خواسته‌های مردمی شد.

52261

کد N934775

وبگردی