آفتاب

تعهد نخست‌وزیر ایتالیا برای پیگیری اصلاحات با وجود موانع

تعهد نخست‌وزیر ایتالیا برای پیگیری اصلاحات با وجود موانع

نخست وزیر ایتالیا قول داد با وجود افزایش مخالفت‌ها در پارلمان برنامه اصلاحاتی خود را پیگیری کند و گفت، رم 20 سال است که از سکون و پس رفت‌ها رها شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا که برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرده قول داد تا ظرف سه سال آینده به کاهش مالیات بپردازد و گفت: در حالیکه جهان به سمت جلو حرکت می‌کرد، ما متوقف شده‌ بودیم و در مباحث و جدل‌های بی پایه و اساس گیر کرده‌ بودیم. ایتالیا می‌تواند در تغییر اروپا نقشی داشته باشد مشروط به اینکه خودش هم تغییر کند.

نخست وزیر 40 ساله ایتالیا در فوریه 2014 و پس از پیروزی در یک چالش قدرت از حزب چپ میانه دموکراتیک روی کار آمد و به دنبال ایجاد اصلاحات در قانون، شامل احیای بازار کار و تقویت سیستم آموزشی است.

البته تلاش‌های بی‌وقفه نخست وزیر جوان ایتالیا باعث بروز اختلافاتی نیز شده چون اقتصاد این کشور که مدت‌هاست با مشکل مواجه است، باعث شده تا مردم کم کم صبر و تحمل خود را از دست بدهند و میزان محبویت وی نیز نسبت به سال گذشته میلادی کاهش یابد و به 35 درصد برسد.

اواخر روز سه شنبه نیز رنتزی با معترضانی که وی آن‌ها را به شهر لاکوئیلا در آبروتزو، مرکز ایتالیا دعوت کرده بود، دیدار کرد.

تعدادی از معترضان علیه سیاست های دولت رم و تاخیر در بازسازی شهر پس از زلزله 2009 دست به اعتراض زده و پلاکاردهای ضد دولتی به دست گرفته و با پلیس در حالی درگیر شدند که شعار "رنتزی از آبروتزو برو بیرون" سر می‌دادند.

نخست وزیر ایتالیا همچنین با تلاش‌های سخت و شدیدی برای دست یافتن به اکثریت در مجلس سنا مواجه است به این معنا که تلاشش برای توافق بر روی بسته اصلاحات قانون اساسی ممکن است به نتیجه نرسد.

وی ادامه داد: ما نیاز به ایجاد یک هیات تصمیم گیری سیاسی داریم. نمی‌توانیم با تکثیر یا چند برابرکردن پست‌ها، دموکراسی را چند برابر کنیم.

انتهای پیام

کد N934716

وبگردی