آفتاب

تصمیم گروهک احرار الشام برای تاسیس "ارتش" جدید در سوریه

تصمیم گروهک احرار الشام برای تاسیس "ارتش" جدید در سوریه

گروه مخالف "احرار الشام" سوریه اعلام کرد که قصد دارد نیرویی جدید با نام "صقور الشام" تشکیل دهد و از همه گروه‌های مخالف خواست به این نیروی جدید بپیوندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، احرار الشام از گروه‌های نظامی مخالف دولت با ماهیت سلفی است که در مناطق مختلف سوریه از جمله حلب، تدمر و دمشق حضور فعال دارد. این گروه در سال ۲۰۱۳ دومین گروه شبه نظامی قدرتمند اپوزیسیون بعد از ارتش آزاد سوریه بود.

احرار الشام 9 شرط برای پیوستن به گردان‌های صقور الشام تعیین کرده است از جمله اینکه سن نیروهای عضو آن از 30 سال و سن رهبران از 35 سال تجاوز نکند و افراد داوطلب پیوستن به این گروه باید"از نظر دینی مقید باشند."

این گروه که از سوی برخی اعضای پیشین القاعده اداره می‌شود در سال ۲۰۱۳ حدود ۸۳ یگان در نقاط مختلف سوریه داشت و از جانب برخی خانواده‌های ثروتمند کویتی حمایت مالی و پشتیبانی می‌شود.

ابویزید تفتناز، مسئول اطلاع‌رسانی احرار الشام اعلام کرد: هدف از تشکیل ارتش جدید ایجاد نیروی نظامی جایگزین ارتش دولتی است که بتواند امور سوریه را سروسامان ببخشد و زیرساخت لازم برای ترمیم نهادهای دولتی و ازسرگیری فعالیت آنها را فراهم آورد.

وی گفت: این ارتش "ارتشی اسلامی و ملی" خواهد بود که همگان را دربر می‌گیرد.

محمد حکمت ولید، دبیرکل اخوان المسلمین سوریه پیشتر اعلام کرده بود که زمینه مناسبی برای همکاری میان اخوان المسلمین و احرار الشام فراهم آمده است. این در حالی است که احرار الشام اعلام کرده است که هیچ ارتباطی با گروه‌های خارجی ندارد.

انتهای پیام

کد N934715

وبگردی