آفتاب

دور جدید گفتگوهای صلح لیبی فردا در مراکش

دور جدید گفتگوهای صلح لیبی فردا در مراکش

در حالی که سازمان ملل از آغاز دور جدید گفتگوهای سیاسی لیبی از فردا در شهر "صخیرات" مراکش خبر داد، یک منبع خبری اعلام کرد نخست وزیر دولت انتقالی لیبی شخص جدیدی را به سمت وزارت دفاع تعیین کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری بوابة نیوز، سازمان ملل اعلام کرد که دور جدید گفتگوی سیاسی میان گروه‌های مختلف لیبی روزهای پنج شنبه و جمعه در شهر صخیرات مراکش برگزار خواهد شد.

برناردینو لئون، رئیس هیات سازمان ملل به لیبی در نامه‌ای به کنگره منحل شده این کشور (دولت طرابلس) ابلاغ کرد که دور بعدی مذاکرات مستقیم با هدف تسریع روند گفتگو و نیز پایان بحث‌ها درباره نامزدها و اعضای وابسته به دولت تا قبل از پایان ماه جاری میلادی انجام خواهد شد.

لئون با ابراز امیدواری از اینکه این مذاکرات مراحل پایانی گفتگوها باشند، از هیات کنگره منحل شده لیبی خواست حتما در دور جدید مذاکرات در صخیرات شرکت کنند.

همزمان سایت خبری 24 امارات اعلام کرد پس از اعتراضات عقیله صالح، رئیس پارلمان نسبت به تعیین "مسعود ارحومه" به عنوان وزیر دفاع، عبدالله الثنی، نخست وزیر دولت انتقالی لیبی یکی از مسئولان نظامی سابق از شهر بنی ولید را که قبلا ریاست مرکز خریدهای نظامی وزارت دفاع لیبی را بر عهده داشت، به عنوان زیر جدید دفاع دولت طبرق تعیین کرد.

یکی از مسئولان دفتر الثنی گفت: الثنی در واقع متن حکم تفویض سرهنگ یونس فرحات به سمت وزیر دفاع را که بعدا علنی نشد را امضا کرد و به زودی نسخه ای از این حکم به پارلمان ارائه خواهد شد.

با این تصمیم جنجالی که به دلیل تعیین ارحومه به وجود آمده بود پایان یافت.

یک مسئول لیبیایی که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت وزیر دفاع جدید در دیدار غیر علنی تعیین شد که در دو روز گذشته میان الثنی و عقیله در شهر البیضاء برگزار شد.

انتهای پیام

کد N934702

وبگردی