آفتاب
مسئول بسیج دانشجویی کشور تاکید کرد

فراگیری بسیج دانشجویی و جذب حداکثری

فراگیری بسیج دانشجویی و جذب حداکثری

مسئول بسیج دانشجویی کشور گفت: خیلی از فضایل اخلاقی دور شدیم و فضای عمومی دانشگاه فضای شایسته کشور اسلامی نیست؛ فضای فرهنگی دانشگاه بی‌ارتباط با فضای فرهنگی جامعه نیست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان اریران (ایسنا)، داوود گودرزی در آیین افتتاحیه‌ ششمین دوره‌ طرح ولایت مرحله‌ استانی دانشجویان کرمانی، با اشاره به این‌که «دانشجویان باید قدر حضور در این دوره‌ها را بدانند» اظهار کرد: نفس حضور در مشهد یا قم در کنار بارگاه ملکوتی ائمه و معصومین نعمت‌هایی است که نصیب همه کسی نمی‌شود، لحظاتی که در این دوره هستید باید قدر بدانید.

وی با اشاره به فعالیت‌های متفاوت و متنوعی بسیج دانشجویی اظهار کرد: در مورد مباحث فرهنگی و سیاسی فعالیت‌های محتوایی و مباحث مختلف چیزی که مهم است و از اهداف این نشست‌ها و دروه‌های خط امام، این است که به یک انسجام تشکیلاتی برسیم.

وی تصریح کرد: ما یک تشکل دانشجویی سراسری در همه دانشگاه‌های کشور هستیم، عده‌ زیادی داریم باید ‌نهایت بهره برداری را از این موضوع داشته باشیم؛ بنابراین هماهنگی و جبهه‌ای عمل کردن و انسجام داشتن یک اصل ضروری در بسیج دانشجویی است.

مسئول بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: اگر ما به فلسفه بسیج دانشجویی درست نگاه کنیم و به شرایط کشور و انتظاراتی که از بسیج دانشجویی وجود دارد، درست نگاه کنیم به این می‌رسیم که بسیج دانشجویی در طول سال باید چندین حرکت اثرگذار در کشور داشته باشد.

وی با اشاره به دیدار تشکلات دانشجویی با رهبر انقلاب در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امسال چند نقطه هدف داریم که بر اساس دیداری است که تشکل‌های دانشجویی در ماه مبارک رمضان با رهبر انقلاب داشتند، ۲۱ فرمان تشکیلاتی در آن جلسه مطرح شد که بر این اساس سه اولویت را مشخص کردیم.

وی با برشمردن اولویت‌های کاری بسیج دانشجویی در سال جدید اظهار کرد: اولین اولویت کاری ما فراگیری بسیج دانشجویی و جذب حداکثری است؛ باید تلاش کنیم تعداد دانشجویان بیشتری را مخاطب خود قرار دهیم الان تعداد دانشجویان بسیجی کم نیست؛ اما نسبت به تعداد کل دانشجویان عدد کمی است.

مسئول بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: امام خمینی (ره) فلسفه‌ تشکیل بسیج دانشجویی را ایجاد یک تشکیلات سازماندهی شده در بین دانشجویان مطرح کردند؛اما ما در مسئله جذب کوتاهی کردیم و به حداقل‌ها اکتفا کرده و نتوانستیم این تشکیلات را فضای دانشگاه گسترش دهیم.

وی در رابطه با دومین اولویت کاری بسیج دانشجویی تصریح کرد: اولویت دوم گسترش معنویت و انقلاب اخلاقی در دانشگاه هاست هم ما خیلی از فضایل اخلاقی دور شدیم و هم فضای عمومی دانشگاه فضای شایسته کشور اسلامی نیست، اهمیت قضیه به این دلیل است که فضای فرهنگی دانشگاه بی‌ارتباط با فضای فرهنگی جامعه نیست.

وی سومین اولویت کاری بسیج دانشجویی را مسئله مهم مطالبه‌گری آرمان‌ها بیان کرد و گفت: ۳۶ سال از انقلاب گذشته خیلی‌ها منتظر بودند به دهه سوم نرسیده انقلاب از هم بپاشد، دشمن هرکاری که می‌توانسته انجام داده اگر کاری انجام نداده یعنی نتوانسته است، پس دانشجویان بسیجی نباید به هیچ وجه از آرمان های نظام و انقلاب غافل شوند.

انتهای پیام

کد N934589

وبگردی