آفتاب
معاون امنیتی وزارت کشور:

اطلس امنیتی انتخابات کشور تدوین می شود

اطلس امنیتی انتخابات کشور تدوین می شود

قزوین- معاون امنیتی وانتظامی وزیر کشور گفت: به منظور هماهنگی در امور و برنامه ریزی منسجم در کارها، اطلس امنیتی انتخابات کشور تدوین می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، حسین ذوالفقاری سه شنبه شب در حاشیه جلسه شورای تامین استان قزوین که در استانداری برگزار شد، گفت: ستاد امنیت انتخاباتی برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است و در پی این اقدام ستاد امنیت انتخابات در استانها و شهرستان ها نیز تشکیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: در موضوع انتخابات چند کار انجام شده که بررسی و برآورد مولفه های تاثیرگذار در امنیت انتخابات و تهیه و ابلاغ دستورالعمل امنیت انتخابات به استانها از آن جمله است.

ذوالفقاری تصریح کرد: مسایل داخلی و خارجی توسط دستگاه های مسئول رصد شده و تمام موضوعاتی که ممکن است در این رویداد تاثیرگذار باشد پیگیری می شود که امیدواریم با توجه به وفاق و همدلی که در کشور وجود دارد و جریانات سیاسی نیز در وضعیت تعادلی قرار دارند، فکر می کنیم که از این جهت مشکل خاصی نداشته باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: مرزهای رازی در حوزه شهرستان خوی و سرو در حوزه شهرستان ارومیه سه روز است که به علت نبود امنیت کافی بسته شده است.

ذوالفقاری با اشاره به تعرض اخیر به خودروهای ایرانی در مرز ترکیه افزود: با توافق طرف ترک تمهیداتی اندیشیده شده که خدای ناکرده آسیبی به هیچکس وارد نشود.

وی با اشاره به مبادلات کالا در مرز یادآورشد: تبادل کالا در مرز تبرچین و بازرگان انجام می شود و توصیه می کنیم هرگونه تبادل کالا با هماهنگی مقامات مسئول، روزهنگام و پس از تامین امنیت با حضور ماموران ترک ترانزیت شود و کسانی که سفر شخصی نیز دارند تا اطلاع ثانوی با توجه به شرایط کشور ترکیه سفر زمینی نداشته باشند و سفرهای خود را هوایی انجام دهند.

ذوالفقاری بیان کرد: عناصر تکفیری داعش در داخل کشورمان تحرکی نداشته اند و البته توان تحرک و تهدید علیه امنیت کشور ما را نیز ندارند و اوضاع را بطور دقیق کنترل و رصد می کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در نشست و هم اندیشی با اعضای شوراهای تامین استانها که تقریبا یک روز کاری طول می کشد و بحث هایی در خصوص پیشگیری از جرم داریم و مدیریت موضوعات اجتماعی، سیاسی و بحران و همچنین قوانین و مقررات امنیتی شورای امنیت کشور و مسائل روز در این نشست ها مطرح می شود.

ذوالفقاری افزود: بحمدالله مشکل خاص امنیتی در استان قزوین وجود ندارد و در برخی از جرایم هم کنترل های خوبی صورت گرفته و سرقت ها تا حدودی کاهش چشمگیری داشته است.

وی اظهارداشت: در مجموع اقدامات شورای تامین استان در زمینه کنترل جرم موفق بوده و در بخش موضوعاتی که می تواند زمینه ساز ناامنی شود، پیشگیری های خوبی شده است.

کد N934364

وبگردی