آفتاب

غرب آماده اجرای برنامه جایگزین در صورت شکست توافقنامه مینسک

غرب آماده اجرای برنامه جایگزین در صورت شکست توافقنامه مینسک

کارشناس مسائل سیاسی آلمانی گفت، بعید است که اصول توافقنامه مینسک تا پایان سال جاری میلادی تحقق یابد و همین امر باعث می‌شود که غرب خود را آماده اجرای برنامه جایگزین کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "آندرآ اوملاند"، کارشناس مسائل سیاسی آلمانی در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی 112 اوکراین گفت، در صورتی که منطقه دونباس در شرق اوکراین بار دیگر به این کشور ملحق نشود و روند ناآرامی‌ها در اوکراین به همین ترتیب باقی بماند، احتمال اینکه برنامه جایگزین از سوی غرب اجرا شود، وجود دارد.

وی افزود: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در تلاشند تا پترو پوروشنکو رئیس‌جمهوری اوکراین را برای تحقق کامل توافقنامه مینسک متقاعد کنند اما در همین منوال به دنبال آمادگی برای اجرای برنامه جایگزین هستند اگر این تلاش‌ها با شکست مواجه شود. مشکل این است که توافق مینسک از یک طرف توسط اوکراین و از طرف دیگر توسط غرب و آلمان به عناوین مختلف تعبیر و تفسیر می‌شود.

کشورهای غربی از اوکراین می‌خواهند تا به تعهداتش درباره اعمال تحریم‌ها علیه روسیه پای‌بند بماند. این تحریم‌ها به شدت بر سرمایه‌گذاران و کارآفرینان غربی اثر گذاشته و اصلا مورد خوشایند آنها نیست.

این کارشناس آلمانی مسائل سیاسی ادامه داد: رهبران غربی از رئیس‌جمهوری اوکراین می‌خواهند تا تمامی اصلاحات و اصول توافق مینسک را تحقق بخشد.

انتهای پیام

کد N934361

وبگردی