آفتاب
رئیس ستاد انتخابات تهران:

هیات‌های اجرایی دو ماه به برگزاری انتخابات تعیین می‌شود

هیات‌های اجرایی دو ماه به برگزاری انتخابات تعیین می‌شود

رئیس ستاد انتخابات تهران گفت:‌ پس از صدور دستور وزیر کشور، هیأت های اجرایی تشکیل خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات تهران گفت:‌ پس از صدور دستور وزیر کشور، هیأت های اجرایی تشکیل خواهد شد.

علی اصغر ناصر بخت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با اشاره به اینکه کمیته ای زیر مجموعه ستاد انتخابات تهران تشکیل شده است گفت:‌زمان رسمی و تشکیل هیات های اجرایی منوط به صدور دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور است.

وی در ادامه افزود: معمولا دو ماه مانده به انتخابات این دستور ابلاغ می‌شود و بر اساس آن دستور، ما وارد مرحله تشکیل هیات های اجرایی می شویم. در حال حاضر ما در حال تهیه مقدمات برگزاری انتخابات هستیم تا به محض اینکه دستور وزیر صادر شد ما وارد کار شویم. ما همچنین در حال واکاری انتخابات های گذشته هستیم و نقایص و اشکالات گذشته را مرور می کنیم تا آماده برگزاری هر چه با شکوه‌تر انتخابات شویم.

ناصر بخت در ادامه با بیان اینکه ما برای تمام مراحل انتخابات قانون داشته و در این رابطه هیچ خلائی نداریم، خاطر نشان کرد: قانون اشاره کرده است که سی نفر از معتمدین و افراد شناخته شده در سطح هر شهرستان توسط فرماندار به هیأت نظارت معرفی شوند. شناسایی اعضای هیات های اجرایی بسیار مهم است . این ترکیب که از معتمدین و افراد مورد وثوق مردم هستند،‌به فرمانداران کمک می‌کند تا یک پتانسیل خوب در حوزه تائید صلاحیت ها بوجود آید و جای بحثی باقی نماند.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار تهران در پایان با اشاره به اینکه در روند تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات علاوه به هیات های اجرایی، مراجعه چهارگانه قانونی(وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، ثبت احوال و قوه قضاییه) نیز نظرخود را اعلام کرده و این روند با نظر آن‌ها تکمیل می‌شود، افزود: ما در این زمینه دغدغه‌ای نداشته و می توانیم با اتکا به قانون، انتخابات را پیش ببریم و مشکلی هم نخواهیم داشت.

انتهای پیام

کد N934329

وبگردی