آفتاب
وزیر خارجه لیبی:

جامعه بین الملل برای حمله به داعش منتظر سقوط طرابلس نماند

جامعه بین الملل برای حمله به داعش منتظر سقوط طرابلس نماند

«محمد الدایری» در جریان سفر به پاریس از جامعه بین الملل لغو تحریم سلاح علیه این کشور و نیز حملات هوایی علیه گروهک تروریستی داعش را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد الدایری در گفتگو با خبرگزاری فرانسه با بیان اینکه شرایط در لیبی بسیار خطرناک است و داعش در شهرهای درنه، بنغازی، سرت و غرب طرابلس حضور دارد، افزود: با وجود اینکه تروریست ها هنوز نتوانسته اند چاه های نفت را به کنترل خود درآورند ولی امکان دارد در آینده بتوانند تعدادی از این چاه ها را تصرف کنند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان لیبی بی دلیل کشته می شوند گفت: معلوم نیست که چرا جامعه بین الملل برای مبارزه با این تهدید دست به کار نمی شود. وزیر امور خارجه لیبی ابراز امیداواری کرد که محدودیت های اعمال شده در زمینه فروش سلاح به ارتش لیبی که در سال ۲۰۱۱ توسط سازمان ملل اعمال شده، برداشته شود تا ارتش به پایین ترین سطح از تجهیزات و ذخایر نظامی مجهز شود و بتواند با تروریسم مبارزه کند.

محمد الدایری در ادامه اظهار داشت: ما به مداخله بین المللی در نزدیکترین زمان ممکن چشم دوخته ایم تا خطر بیشتر از این تشدید نشود. وی یادآور شد: جامعه بین المل منتظر سقوط موصل برای مداخله در عراق بود ولی ما نمی خواهیم شاهد سقوط طرابلس و مصراته باشیم و اکنون زمان مداخله جامعه بین الملل است.

وزیر خارجه لیبی در مورد مذاکرات جاری برای تشکیل دولت وحدت ملی تحت نظارت سازمان ملل نیز گفت: جامعه بین الملل از جمله فرانسه حمایت از ارتش لیبی و برداشتن تحریم های شورای امنیت را مشروط به تشکیل دولت وحدت ملی می کند و این نگرانی وجود دارد که طرف دیگر در طرابلس وقت کشی کند از این رو خواهان اعمال فشار به آنها هستیم.

کد N934151

وبگردی