آفتاب

روحانی: اساس روابط ما با دنیا باید بر پایه اعتماد باشد

روحانی: اساس روابط ما با دنیا باید بر پایه اعتماد باشد

رییس جمهوری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان همدان با تاکید بر اینکه "بسیار به آینده کشور امیدوار هستم" گفت: جاذبه ایران برای سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری بسیار افزایش یافته و با رفع تحریم ها حرکت گسترده ای در مسیر رسیدن به توسعه متوازن و پایدار آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تصریح کرد: باید همه دست به دست هم دهیم و فناوری های نوین و سرمایه ها را جذب کنیم تا شاهد حرکت گسترده‌تری برای آبادانی و توسعه کشور و اشتغالزایی باشیم.

رییس جمهوری در ادامه با تبریک میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت گفت: خدمت به ملت توفیق بزرگی برای دولت یازدهم است و دولت همه توان خود را برای رفع مشکلات و دغدغه های آنان بکار خواهد گرفت و این استقبال و حضور باشکوه مردم از خادمان خود، قدردانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

روحانی با اشاره به اینکه "تمام تلاش دولت بر این بوده که به پیمان و عهدی که با مردم بسته است، عمل کند" به اهمیت و جایگاه اعتماد ملت به دولت پرداخت و اظهار کرد: اساس زندگی ما را اعتماد تشکیل می‌دهد و در این فضا تقویت اعتماد مردم به قوا و دستگاه‌ها یک وظیفه همگانی است.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه "اساس روابط ما با دنیا و سازمان‌های بین‌المللی نیز باید بر پایه اعتماد باشد"افزود: در دنیا هم اگر می‌خواهیم تعامل داشته باشیم اساسش اعتماد است. اگر به هر بهانه‌ای اعتماد به هم بخورد باید جبران کرد چراکه برهم زدن اعتماد بسیار ساده و برگرداندن آن بویژه در عرصه بین المللی بسیار دشوار است.

روحانی یکی از رسالت ها و وظایف امروز همگان را تقویت اعتماد در جامعه دانست و گفت: برای ایجاد اشتغال باید همه ظرفیت های کشور بسیج و فعال شود و دست به دست هم دهیم. بدون رونق اقتصادی نمی توان اشتغال ایجاد کرد و برای ایجاد رونق اقتصادی، باید پایه های اعتماد در جامعه بیش از پیش تقویت شود.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه سال گذشته در وزارت ارتباطات 40 هزار شغل ایجاد شد، افزود: بیش از یک‌هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور فعال شده که این موضوع نیز حرکت خوبی در روند کارآفرینی و ایجاد اشتغال در کشور است.

روحانی در ادامه به اهمیت صنعت گردشگری در توسعه کشور اشاره کرد و گفت: استان همدان با جاذبه های فراوان گردشگری می تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی جایگاه ویژه‌ای ایفا کند.

در ابتدای این جلسه نیز نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، نمایندگان استان و استاندار گزارش‌های جداگانه ای درباره ظرفیت ها و مشکلات استان ارائه کردند.

انتهای پیام

کد N934089

وبگردی