آفتاب
در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران استان همدان؛

روحانی: هدف نهایی ما ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است

روحانی: هدف نهایی ما ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است

رییس‌ جمهور با تاکید بر این‌که «باید اقتصاد ایران را در دوران پساتحریم به گونه ای بسازیم که غیرقابل تحریم باشد»، گفت: دوران تحریم نشان داد که اقتصاد کشور را باید به گونه‌ای بسازیم که قابل تحریم نباشد و این خواست ملت ایران، کارآفرینان و مسوولان کشور است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان همدان گفت: هر چه پیوند ما با اقتصاد دنیا قوی تر شود، انزوا و تحریم کشور امکان ناپذیر و بسیار سخت می شود.

وی با اشاره به این‌که «توسعه با شعار و سخنرانی محقق نمی‌شود»، اظهار کرد: اگر رقابت واقعی ایجاد کنیم، انحصار را از بین ببریم و خصوصی‌سازی واقعی انجام دهیم، حرکت اقتصاد کشور شتابان خواهد شد و این یک ضرورت است.

وی گفت: دولت و کارآفرینان بخش خصوصی در دوره کنونی باید برای پیشبرد اقتصاد کشور به یکدیگر اعتماد کنند.

رییس‌جمهور هدف نهایی در بخش اقتصاد را حفظ عزت کشور دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای درون‌زا و برون‌نگر بودن بوده و این رسالتی است که همگان باید برای رسیدن به آن تلاش کنند.

وی همچنین به اهمیت سرمایه‌گذاری‌های مشترک برای تقویت پایه‌های اقتصاد کشور و غیرقابل تحریم شدن آن اشاره کرد و گفت: اگر در ایران سرمایه گذاری مشترک ایجاد کنیم و محصولات مشترک را صادر نماییم، تحریم اقتصاد بسیار سخت‌تر خواهد شد.

وی همچنین به اهمیت و جایگاه ویژه اشتغال در کشور اشاره و تصریح کرد: هدف نهایی ما ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است و عزت واقعی کشور با اشتغال برای جوانان ایجاد می شود و باید در این عرصه با تلاش دولت و کارآفرینان و بخش خصوصی به نقطه مطلوب برسیم.

رییس‌جمهور با ابراز خرسندی از حضور در جمع کارآفرینان و سرمایه گذاران استان همدان اظهار کرد: امید اصلی برای رسیدن به ایرانی آبادتر و توسعه کشور، به کارآفرینان و بخش غیردولتی است.

وی در ابتدای سخنان خود هدف اصلی مذاکرات هسته‌ای را رسیدن به عزت ملی دانست و اظهار کرد: همه تلاش‌ها در دوران دفاع مقدس و مذاکرات هسته‌ای حفظ عزت کشور بود و امروز در دنیا کشوری نمی‌تواند بگوید ایران به مصاف شش قدرت دنیا رفت و پیروز نشد.

انتهای پیام

کد N933988

وبگردی