آفتاب

اشاره ضمنی پارلمان عراق به دادن رای عدم اعتماد به وزیر برق

اشاره ضمنی پارلمان عراق به دادن رای عدم اعتماد به وزیر برق

پارلمان عراق امروز (سه شنبه) به صورت ضمنی مساله دادن رای عدم اعتماد به وزیر برق را در صورت عدم حضورش در جلسه روز شنبه که برای استیضاح وی برگزار می‌شود، مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌،‌ به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عماد الخفاجی، سخنگوی رئیس پارلمان عراق در کنفرانسی خبری گفت: قرار بود که استیضاح قاسم الفهداوی، وزیر برق امروز برگزار شود، اما او با این استدلال که به دادگاه قانون اساسی شکایتی را در مورد مکانیزم استیضاح ارائه داده است، در جلسه حاضر نشد.

الخفاجی عنوان داشت که ریاست پارلمان استیضاح را به روز شنبه موکول کرد و در صورتی که این وزیر در جلسه استیضاح حاضر نشود، پارلمان به وی رای عدم اعتماد می‌دهد.

ماه گذشته میلادی درخواستی از سوی تعدادی از نمایندگان جهت استیضاح وزیر برق به اتهام فساد و نابسمان شدن وضعیت برق رسانی در این کشور ارائه شد.

بر اساس نظام نامه پارلمان، برای استیضاح وزیران درخواستی امضا شده توسط 25 نماینده ارائه می‌شود. برای دادن رای عدم اعتماد به وزیر نیز لازم است نیمی از اعضای حاضر در جلسه استیضاح رای دهند.

همچنین ماه گذشته اعلام شد که تحقیقاتی در مورد 144 پرونده فساد از وزارت برق صورت می‌گیرد.

تنش تعدادی از استان‌های مرکزی و جنوبی عراق را فراگرفته است و تظاهراتی در این استان‌ها به دلیل کم بودن ساعت‌های برخورداری این استان‌ها از نیروی برق به ویژه در سایه بالا رفتن درجه گرما برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N933916

وبگردی