آفتاب
تویسرکانی:

ورود خدشه به ثبت رسمی عوارض جدی در پی دارد

ورود خدشه به ثبت رسمی عوارض جدی در پی دارد

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اراده قانونگذار از ابتدا بر نقل و انتقال رسمی اموال منقول و غیر منقول بوده و هرگونه خدشه بر ثبت رسمی، عوارض جدی در حوزه‌های مختلف حقوقی، اقتصادی و اجتماعی برای کشور در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد تویسرکانی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر، اظهار کرد: برای تثبیت مالکیت‌ها در جامعه و جلوگیری از اختلافات، نیازمند این هستیم که نقل و انتقالات پس از احراز مالکیت فروشنده در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

وی با بیان این‌که «منشاء بسیاری از پرونده های ورودی به دستگاه قضایی، در بخش های اجرایی و بیرون از دستگاه قضایی است» تأکید کرد: در حوزه پیشگیری از جرائم نیازمند تعامل همه دستگاهها در کشور هستیم.

معاون قوه قضائیه گفت: گاهی دستگاه‌های متعددی در کشور فعالیت‌های موازی انجام داده و یا اثر اقدامات یکدیگر را خنثی می‌کنند و این مسئله هزینه‌های فراوانی به کشور تحمیل می‌کند که باید با تعامل و همفکری این آسیب‌ها شناسایی و اصلاح شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر عبث بودن پرداخت هزینه و دریافت کد رهگیری در بنگاه‌های معاملات ملکی، افزود: این گونه اقدامات مغایر با سیاست‌های ابلاغی بوده و اقدامات این بنگاه‌ها دارای بار حقوقی است که می‌تواند بر نظم جامعه نیز تأثیر داشته باشد و بدیهی است هرگونه حرکت در راستای تقویت معاملات عادی، باعث افزایش نزاع و تشکیل پرونده‌ها در محاکم قضایی خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه جامع تحدید حدود مالکیتها، گفت: اجرای آزمایشی این شبکه در دو استان کشور آغاز شده و امیدواریم تا پایان امسال در سراسر کشور راه اندازی شود.

تویسرکانی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز با یک راهبرد روشن و دقیق در همه بخش‌ها کار خود را با شفاف سازی و در راستای تحقق مأموریتها به انجام می‌رساند.

در این مراسم که رئیس کل دادگستری و اعضای شورای اداری و قضایی استان نیز در آن حضور داشتند، اصغر پیرهادی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان بوشهر معرفی و از خدمات سید محمود بهرسی تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام

کد N933842

وبگردی