آفتاب

نیروهای پاکستان ظرف 9 ماه بیش از 1000 "تروریست" کشته‌اند

نیروهای پاکستان ظرف 9 ماه بیش از 1000 "تروریست" کشته‌اند

وزیر کشور پاکستان گفت: نیروهای امنیتی کشور در 9 ماه عملیات ضد تروریستی در پی حمله دسامبر 2014 در مدرسه تحت کنترل ارتش در پیشاور، 1114 تروریست را از پای در آوردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، طالبان پاکستان مسئولیت این حمله در 16 دسامبر 2014 را پذیرفت حمله‌ای که باعث کشته شدن 150 تن شد که اکثرشان را دانش آموزان تشکیل می‌دادند.

نثارعلی خان، وزیر کشور پاکستان در یک نشست خبری پس از دیدار با کابینه گفت: 885 تروریست در جریان این 9 ماه عملیات دستگیر و 1114 تن نیز کشته شدند.

نواز شریف، نخست وزیر پاکستان که ریاست این نشست را برعهده داشت همچنین درباره پیشرفت‌هایی در زمینه برنامه امنیت ملی با هدف مقابله با تروریسم از زمان حمله به این مدرسه اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی عملیات براساس جمع آوری اطلاعات در مناطق شهری پس از عملیات نظامی در منطقه قبیله‌ای وزیرستان شمالی در ژوئن 2014 انجام گرفته است.

نخست وزیر پاکستان ادامه داد، کاهش چشمگیر رخدادهای تروریستی از زمان عملیات در وزیرستان شمالی کاملا در سراسر کشور مشهود است.

وزیر کشور پاکستان نیز گفت: کراچی، شهر بندری پاکستان نیز شاهد اجرا و تحقق قوانین و مقررات پس از این عملیات بوده است. دولت 60 گروه شبه نظامی را ممنوع الفعالیت کرده و قریب به 800 تن از اعضای این گروه‌ها تحت نظارت هستند. 9 دادگاه نظامی در کشور برای محاکمه این تروریست‌ها فعال هستند و دادگاه‌های دیگر نیز برای محاکمه‌های سریع‌تر تشکیل خواهند شد. 500 شبه نظامی مسلح نیز در ایالت بلوچستان خود را به نیروهای امنیتی تسلیم کرده‌اند؛ اقدامی که تحت عنوان برنامه عفو صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N933832

وبگردی