آفتاب

سنگاپور 11 سپتامبر انتخابات پارلمانی برگزار می‌کند

سنگاپور 11 سپتامبر انتخابات پارلمانی برگزار می‌کند

دولت سنگاپور امروز (سه شنبه) اعلام کرد که 11 سپتامبر 2015 زمان برگزاری انتخابات پارلمانی است. انتخاباتی که انتظار می‌رود رقابتی سخت برای حزب حاکم باشد که به مدت 50 سال است سیاست کشور را تحت سلطه دارد اما حالا با نارضایتی گسترده در میان اقشار مختلف مردم مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حزب اقدام مردم که لی کو آن یو، موسس آن و نخست وزیر سنگاپور در سن 91 سالگی در مارس 2015 در گذشت، هم اکنون 80 کرسی از 87 کرسی پارلمان را در دست دارد.

اگرچه این رقم میزان محبوبیت گسترده را برای حزب دارد اما یک سیستم انتخاباتی از این حزب حمایت می‌کند که براساس آن برخی از حوزه‌های رای گیری با گروهی از چهار تا شش قانونگذار تعداد اعضای حزب پیروز را تقویت می‌کنند.

حزب اقدام مردم، گروهی تحت رهبری اعضای محبوب و ارشد پارلمان است، این سیستم انتخاباتی به حزب اقدام مردم کمک می‌کند تا اکثریت را برای خود داشته باشد حتی با وجود اینکه 60 درصد تمام آرا را در انتخابات پارلمانی 2011 دریافت کرد که بدترین انتخابات برای حزب بود از آن زمان دو انتخابات میان دوره‌ای را نیز از دست داد.

کاهش محبوبیت این حزب در نتیجه افزایش نارضایتی‌ها ناشی از محدودیت‌های سیاسی، حجم عظیم مهاجران خارجی و هزینه بالای زندگی است.

استادیار قانون در دانشگاه مدیریت سنگاپور گفت: برای نسل جوان‌تر سنگاپوری‌ها، موفقیت اقتصادی کشور اصلا قابل مقایسه با والدین یا پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌هایشان نیست و همین امر باعث نارضایتی مردم از دولت شده است. آن‌ها از سیستم تک حزبی دو کشور خسته شده‌اند و خواستار تنوع سیاسی و رقابت هستند. این انتخابات نشان می‌دهد که آیا سیستم سیاسی تک حزبی پایان می‌یابد یا خیر.

لی هسین لونگ، نخست وزیر کنونی و پسر نخست وزیر در گذشته سنگاپور در یک راهپیمایی درباره پیشرفت‌های 50 سال گذشته در کشور سخن گفت و به سنگاپوری‌ها تاکید کرد تا درباره 50 سال آتی فکر کنند و افزود: اگر شما به آنچه که ما با هم به آن دست یافته‌ایم افتخار می‌کنید و اگر از آنچه می‌خواهید انجام دهیم حمایت می‌کنید آینده را می‌توانیم بسازیم. از گروه من حمایت کنید. ما باید این کار را با هم انجام دهیم سنگاپور باید خاص باشد.

16 حوزه در سنگاپور در روز انتخابات میزبان رای دهنده‌ها برای کاندیداهای گروهی خواهند بود و 13 حوزه دیگر نیز به صورت انفرادی برای 89 کرسی پارلمان رقابت می‌کنند. پارلمان سنگاپور اوایل امروز (سه شنبه) منحل شد و روز اعلام کاندیداتوری اول سپتامبر است.

حزب اپوزیسیون کارگر، هفت کرسی دارد و محبوبیتش در میان جوانان بیشتر شده است.

انتهای پیام

کد N933813

وبگردی