آفتاب

درخواست شورای همکاری خلیج فارس برای بسیج جهانی علیه تروریسم

درخواست شورای همکاری خلیج فارس برای بسیج جهانی علیه تروریسم

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با بیان اینکه تندروی و افراط‌گرایی بزرگترین تهدید برای جهان و منطقه‌ است، خواهان بسیج جهان علیه تروریسم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در سخنانی عنوان داشت: وضعیت جهان و منطقه هر روز بدتر می‌شود و نه تنها تنش‌های قدیمی به همان منوال باقی است بلکه چالش‌های جدیدی ایجاد شده است.

وی ضمن دعوت به پیشدستی در حل مسائل منطقه و جهان گفت: داعش همچنان چالشی بزرگ‌ برای همه ما محسوب می‌شود. سوریه در بحبوحه تخریب‌های روز افزون همچنان منتظر راه حلی از جانب ما است. خشونت‌های شدید در لیبی همچنان ادامه دارد. آنچه که روند صلح در خاورمیانه خوانده می‌شود همچنان درمرحله رکود است. یمن درمعرض درگیری خطرناک است و همچنان از منطقه خاورمیانه به عنوان پناهگاه و خاستگاه تروریسم و تندروی یاد می‌شود و همچنان بزرگترین وارد کننده افراد مسلح خارجی است. همچنین قیمت نفت نیز به شدت کاهش یافته است که این امر در تحکیم ثبات مطلوب نقش نخواهد داشت.

عبداللطیف بن راشد الزیانی تصریح کرد: تندروی و افراط‌گرایی بزرگترین تهدید برای جهان و منطقه‌ است و تندروی نیز از خلأ آشوب آمیز شکل گرفت که در پی جنگ عراق در سال 2003 و جنگ در سوریه ایجاد شده است و گروه‌های مختلف نیز از این خلأ سوء‌استفاده کردند.

وی عنوان داشت: باز پس گیری مناطق اشغال شده توسط داعش آسان نیست اما می‌توان داعش را از طریق نظامی بیرون راند واین امر زمانی است که طرف‌های مختلف ائتلاف براساس روشی با هماهنگی خوب تلاش کنند.

انتهای پیام

کد N933779

وبگردی