آفتاب

درخواست وزیر خارجه ایتالیا برای رسیدگی به بحران مهاجرت

درخواست وزیر خارجه ایتالیا برای رسیدگی به بحران مهاجرت

وزیر خارجه ایتالیا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا برای کنترل بحران مهاجرت سریعا این موضوع را مورد اهتمام قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه ایتالیا در یک برنامه تلویزیونی در این باره گفت: اروپا باید سریعا راه حلی برای این شرایط بحرانی پیدا کند در غیر این صورت این خطر وجود دارد که کنترل شرایط مهاجرت از دست خارج شود.

پیش از این کمیسیون اروپا درباره مساله مهاجرت از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته بود تا به کشورهای میزبان مهاجران چون ایتالیا و یونان کمک کنند. اعضای اتحادیه اروپا ابتدا برنامه‌ای را برای مهاجرپذیری اعلام کرد اما اختلافاتی در اتحادیه به وجود آمد و کمیسیون اروپا تصمیم گرفت تا پذیرش مهاجران و کمک به کشورهای مهاجرپذیر را به عهده خود کشورها واگذار و آن را داوطلبانه اعلام کند.

جنتیلونی یادآور شد، برخی کشورهای اروپایی صراحتا در مقابل پناه‌جویان و پذیرش آنها مقاومت و خودخواهی نشان می‌دهند در حالی که این بلوک در مذاکرات درباره این مساله به توافق رسیده بوده است.

وزیر خارجه ایتالیا تاکید کرد: بحران مهاجرت در سریع‌ترین زمان باید مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد در غیر این صورت با گسترش این بحران کشورهایی که تاکنون با این مساله مواجه نبوده‌اند نیز درگیر خواهند شد.

طی ماه‌های اخیر با افزایش درگیری‌ها در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، اروپا با بحران گسترده مهاجرت رو به رو شده است.

انتهای پیام

کد N933758

وبگردی