آفتاب
رئیس جمهوری فرانسه:

ترکیه در مبارزه با داعش مشارکت کند/ لزوم مذاکره با پ ک ک

ترکیه در مبارزه با داعش مشارکت کند/ لزوم مذاکره با پ ک ک

رئیس جمهور فرانسه با حضور در جمع سفرای این کشور در نقاط مختلف جهان بر لزوم مقابله همه جانبه با تروریسم تاکید کرد و از ترکیه خواست تا در مبارزه با داعش مشارکت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکسپرس، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در آغاز نشست سفرای کشورش از تغییرات اقلیمی و تروریست به عنوان دو تهدید اصلی کره زمین یاد کرد.

وی که به تازگی حادثه تروریستی قطار آمستردام – پاریس را پشت سر گذاشته است هشدار داد که فرانسه باید خود را مهیای مقابله با حملات مشابه نماید.

اولاند افزود: امنیت ما نخست باید از داخل فرانسه و در محدوده مرزهایمان تامین شود و این همان مساله ایست که ما را به تقویت نیروی پلیس ترغیب می کند. اما، مبارزه با تروریسم در خارج از مرزهای فرانسه نیز ضروری است.

وی از گروه داعش به عنوان بزرگترین تهدید تروریستی یاد کرده و گفت: برای مبارزه با تروریسم باید به زور متوسل شد.

اولاند برای حل خطرات برخاسته از تروریسم از کشورهای آفریقایی نیز دعوت کرد تا برای رسیدن راه حلی مشترک برای مقابله با گروه بوکوحرام به فرانسه بیایند.

علاوه بر این، اولاند احتمال حل بحران سوریه را با توسل به راه حل مسالمت آمیز رد نکرده و بر نقش دولت مسکو در گفتگوهای صلح سوریه تاکید کرد. با این حال، اولاند مدعی شد که انتقال قدرت در سوریه امری ضروری است که با کنار رفتن بشار اسد و مشارکت همه طرف های درگیر میسر می شود.    

وی در ادامه گفت: همه بازیگران منطقه ای از جمله ایران و کشورهای عرب خلیج فارس باید در ارائه راه حل مناسب مشارکت کنند. علاوه بر این از ترکیه می خواهم تا در مبارزه علیه داعش مشارکت کرده و مذاکرات صلح با پ ک ک را نیز مجددا از سر بگیرد.

کد N933723

وبگردی