آفتاب

آصفی: نمی‌توان از جایگاه ایران در منطقه صرف‌نظر کرد

آصفی: نمی‌توان از جایگاه ایران در منطقه صرف‌نظر کرد

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت: جایگاه ایران جایگاهی نیست که بتوان در منطقه از آن صرف‌نظر کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا آصفی اظهار کرد: به نظر من واقعیت‌های منطقه خود را به کشورها تحمیل می‌کند. نمی‌توان بیرون از منطقه برای دیگر کشورهای منطقه حد و مرز تعیین نمود.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان،‌ افزود: به گمان من جایگاه کشورها را در دو مقوله می‌توان ارزیابی کرد. یکی وزن سیاسی کشورها و دیگری موقعیت‌های بیرونی کشورها در جهان است. مجموع این‌ دو جایگاه کشورها را تعیین می‌کند. جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به توفیق خدا بعد از انقلاب در بهترین جایگاه خود قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: توان، قوت و امکانات داخلی و چسبندگی مردم با نظام همه اینها عواملی هستند که قدرت جهانی یک کشور همچون ایران را در بالاترین سطح خود قرار داده است.

آصفی اظهار کرد: جایگاه ایران جایگاهی است که این روزها می‌تواند در حل و فصل مسائل منطقه‌ای و در مسائل جهانی چون پیشبرد مذاکرات هسته‌ای و با استفاده از دیپلماسی پیشرفت داشته باشد. ایران کشوری است که نمی‌توان از آن صرف‌نظر کرد.

این دیپلمات پیشین وزارت امور خارجه افزود: هیچ کشوری خارج از منطقه نمی‌تواند امروز نقش بزرگی در امنیت و ثبات این منطقه بازی کند. جمهوری اسلامی ایران در گذشته به صورت ایجابی در منطقه فعال بوده و به نظر می‌آید کشورهای منطقه‌ای از برخی جزئی نگری‌ها باید دست بردارند و به آینده منطقه و وضعیت ثبات آن توجه کنند.

وی ادامه داد: با همگرایی که در منطقه می‌تواند ایجاد شود می‌توان گفت شرایط در این منطقه از همه زمان‌های گذشته بهتر خواهد بود.

انتهای پیام

کد N933701

وبگردی