آفتاب

اعتراض نامزد جمهوری‌خواه آمریکا به سفر رهبر چین به واشنگتن

اعتراض نامزد جمهوری‌خواه آمریکا به سفر رهبر چین به واشنگتن

یک کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از باراک اوباما خواست در روابط آمریکا – چین جسارت نشان داده و در این راستا سفر رئیس‌جمهوری چین به آمریکا در ماه آینده میلادی را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، این اظهارات از سوی اسکات واکر، کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا در حالی مطرح شد که بازار بورس آمریکا سقوطی را تجربه کرد که به گفته واکر ناشی از دست‌کاری چین در اقتصادش بوده است.

این کاندیدای پیشتاز حزب جمهوری‌خواه گفت: آمریکایی‌ها شدیدا تلاش می‌کنند تا سقوطی را که در بازارها رخ داده و بخشی از آن به دلیل اقتصاد کند چین و این حقیقت است که آنها فعالانه اقتصادشان را دست کاری می‌کنند، مدیریت کنند.

وی ادامه داد:‌ باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا به جای افتخار دادن به شی جینپینگ رئیس‌جمهوری چین برای سفر رسمی به آمریکا در ماه آینده میلادی باید چین را در قبال تلاش‌های فزاینده‌اش برای تضعیف منافع آمریکا پاسخگو بداند.

روز شنبه بازارهای بورس از لندن و پاریس گرفته تا نیویورک دچار سقوط شدند و نگرانی ها از بابت اقتصاد چین سرمایه‌گذاران در سراسر جهان را دچار تشویش کرد.

واکر که فرماندار ویسکانسین است، ادامه داد: با توجه به افزایش حملات سایبری چین علیه آمریکا، افزایش فعالیت‌های نظامی این کشور در دریای چین جنوبی، تداوم مداخله دولت این کشور در اقتصاد و آزار مداوم مسیحیان و فعالان حقوق بشری چینی، اوباما باید سفر شی جینپینگ به آمریکا را لغو کند. وی افزود: ما باید شاهد میزانی از جسارت از سوی اوباما در روابط آمریکا-چین باشیم.

کاخ سفید اعلام کرد، شی جینپینگ ماه آینده میلادی به آمریکا سفر می‌کند و همه مسائل میان دو کشور از سوی اوباما در نشستش با همتای چینی وی مطرح خواهند شد.

انتهای پیام

کد N933700

وبگردی