آفتاب

واشنگتن روسیه را مامور حل بحران سوریه کرده است

واشنگتن روسیه را مامور حل بحران سوریه کرده است

تلاش‌های روسیه برای ایجاد دیدگاه مشترک میان این کشور و عربستان در خصوص بحران سوریه همچنان ادامه دارد و آمریکا مسکو را مامور ایفای نقش جدیدی برای حل و فصل بحران سوریه با هماهنگی عربستان و ایران کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، مساله‌ای که همچنان به عنوان مانعی بر سر تلاش مسکو برای ایجاد راهکار بحران سوریه وجود دارد، دیدگاه متفاوت عربستان درباره سرنوشت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و مشارکت دمشق در جنگ علیه تروریسم است.

به رغم اختلافات عربستان و روسیه درباره بحران سوریه آمریکا مسکو را مامور کرده تا به ایجاد راهکاری در سوریه دست یابد.

میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار اخیر خود با «شوقی بونصار» سفیر لبنان در مسکو به اختلاف دیدگاه‌های عربستان، روسیه و ایران در خصوص مساله سوریه به ویژه درباره سرنوشت «مرحله انتقالی» اشاره کرده بود.

وی در این دیدار تاکید کرد که تلاش روسیه، عربستان و آمریکا برای یکپارچه‌سازی مخالفان سوریه و تامین حمایت بیشتر برای مبارزه با تروریسم ادامه دارد.

بوگدانف در این دیدار به هماهنگی روسیه و آمریکا در این باره اشاره کرد.

به عنوان مثال روس‌ها اسامی تعدادی از مخالفان را برای شرکت در مذاکرات آتی به آمریکایی‌ها و عربستانی‌ها ارائه کردند. این اقدام در راستای ماموریت روسیه از سوی آمریکا به تلاش برای حل و فصل بحران سوریه است.

معاون وزیر خارجه روسیه به سفر قریب‌الوقوع حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران به مسکو به عنوان اقدامی مهم در جهت حل بحران سوریه اشاره کرده است.

طی دیدارهای اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، کری از لاوروف خواست تا مسکو نقش جدیدی را با هماهنگی عربستان و ایران برای حل بحران سوریه ایفا کند. این مساله به این معناست که آمریکا خود هماهنگی میان روسیه، عربستان و ایران را برای حل بحران سوریه تایید می‌کند.

انتهای پیام

کد N933638

وبگردی