آفتاب
امیرآبادی خواستار شد،

زمان تعطیلات مجلس را به رأی بگذارید

زمان تعطیلات مجلس را به رأی بگذارید

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از تعطیلات سه هفته‌ای مجلس انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد امیرآبادی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به ماده 86 آیین نامه گفت: طبق این آیین نامه تعطیلات تابستانی مجلس در هر سال را 30 روز پیش‌بینی کرده که زمان آن با تشخیص مجلس تعیین می‌شود و هیأت رئیسه می‌تواند در تنظیم برنامه جلسات علنی و کمیسیون‌ها به گونه‌ای عمل کند که نمایندگان هر ماه یک هفته کاری برای رسیدگی به وظایف نمایندگی فرصت داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در صورت ضرورت رئیس مجلس می‌تواند با تقاضای حداقل 50 نفر از نمایندگان یا به درخواست دولت در اوقات تعطیل به طور فوق‌العاده جلسات علنی مجلس را برگزار کند.

نماینده قم در مجلس همچنین اظهار کرد: 54 نفر از نمایندگان درخواست کردیم که یک هفته که نمایندگان برای رسیدگی به امور نمایندگی در حوزه انتخابیه حاضر می‌شوند با 2 هفته تعطیلات تابستانی پشت سر هم نباشند، متأسفانه هیأت رئیسه توجهی نکرد و دوباره از فردا نمایندگان تا 29 شهریور تعطیل می‌شوند و دوباره یکسری شروع می‌کنند و با حمله به مجلس می‌گویند که مجلس را تعطیل کردند و برجام ماند، کنگره آمریکا برجام را بررسی می‌کند.

امیرآبادی افزود: هیأت رئیسه مجلس زمان تعطیل را به رأی بگذارد چرا که آیین‌نامه به صراحت بیان می‌کند که زمان باید به تشخیص مجلس باشد، اما متأسفانه از مجلس رأی‌گیری نشده و هیأت رئیسه تصمیم گرفته که برخی نمایندگان نسبت به این موضوع اعتراض دارند که خواهش می‌کنم هیات رئیسه در این زمینه تجدیدنظر کند.

وی همچنین در تذکر دیگری با اشاره به حضور امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس در تذکری به هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد: نماینده سؤال‌کننده در طرح سؤال از وزیر باید بگوید قانع شد یا نشد و اینکه بحث در خصوص زمینه‌های مختلف مطرح کند خارج از آیین‌نامه بود.

به گزارش ایسنا، محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: تعطیلات تابستانی مجلس 30 روز است و ما 2 هفته تعطیلات تابستان پیش‌بینی کردیم و یک هفته نیز نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در این ایام در حوزه‌های انتخابیه حضور دارند اما رئیس مجلس در صورت درخواست 50 نفر از نمایندگان می‌تواند در ایام تعطیلات جلسه بگذارد که ما در هیأت رئیسه در مورد درخواست نمایندگان بحث کردیم که آیا مناسب است که تعطیلات را تغییر دهیم و به این تصمیم رسیدیم که با توجه به اینکه نمایندگان برای این سه هفته برنامه‌ریزی کردند در این زمینه تغییری نداشته باشیم.

نایب رئیس اول مجلس خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام مناسب نیست که ما برنامه نمایندگان مجلس را تغییر دهیم و این کمیسیون جلسات خود را در ایام تعطیلات خواهد داشت و بررسی برجام نیز در صلاحیت این کمیسیون است.

ابوترابی در پایان اظهار کرد: با توجه به شکل‌گیری کمیسیون ویژه بررسی برجام و برگزاری جلسات که امروز صبح نیز تشکیل شد، برنامه نمایندگان برای ایام تعطیلات را تغییر ندادیم، اما اگر کمیسیون ویژه بررسی برجام به این نتیجه رسید که لازم است جلسه علنی مجلس برگزار شود پیشنهاد کمیسیون ویژه را در هیأت رئیسه بررسی و اعلام می‌کنیم تا در خدمت نمایندگان باشیم.

انتهای پیام

کد N933584

وبگردی