آفتاب

هاموند: دو روز سازنده را در تهران داشتم

هاموند: دو روز سازنده را در تهران داشتم

وزیر امور خارجه انگلیس در پیامی گفت که سفرش به تهران گامی است در جهت پیشرفت مرحله‌یی روابط میان تهران و لندن.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس در پایان سفرش به تهران در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: دو روز سازنده را در تهران داشتیم که اولین گام در مسیر پیشرفت روابط میان ایران و انگلیس است.

فیلیپ هاموند که برای انجام سفری دو روزه و شرکت در مراسم بازگشایی مجدد سفارت لندن در ایران به تهران سفر کرده بود با مقامات ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در دیدار با رییس‌جمهور ایران اعلام کرد: دولت انگلستان آمادگی دارد تا روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران از سطح کاردار به سفیر ارتقا دهد.

وزیر امور خارجه انگلیس هم‌چنین در دیدار با رییس شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و لندن یک اقدام نمادین مهم و در عین حال باعث ایجاد گفت‌وگوهای موثر و اعتمادساز میان دو کشور بوده و فرصتی برای درک بهتر دو کشور از مواضع یکدیگر به وجود خواهد آورد.

هاموند که در این سفر یک هیات اقتصادی و تجاری او را همراهی می‌کردند در این دیدار با اشاره به ضرورت تعمیق روابط اقتصادی دو کشور، تصریح کرد: انگلیس به دنبال گسترش مناسبات همه جانبه با ایران است و معتقدیم برای برقراری این روابط نیازمند روابط سیاسی با ثباتی هستیم.

او علاوه بر این با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن زنگنه وزیر نفت و سیف رییس کل بانک مرکزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

کد N933554

وبگردی