آفتاب

اختتامیه سیزدهمین جشنواره امام رضا(ع) امشب برگزار می‌شود

اختتامیه سیزدهمین جشنواره امام رضا(ع) امشب برگزار می‌شود

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) امشب و در شب میلاد با سعادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) با تجلیل از خادمان رضوی در کنار مضجع شریف ثامن‌الحجج به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به منظور گسترش هر چه بیشتر فرهنگ رضوی هرساله در دهه کرامت از یکم تا یازدهم ذی‌القعده همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم افتتاح و در شب میلاد ثامن‌الحجج در مشهد مقدس به کار خود پایان می‌دهد.

سیزدهمین جشنواره امام رضا(ع) امسال نیز در 31 استان کشور و 718 نقطه از 79 کشور با برنامه‌های متنوع برگزار شد.

جشنواره سیزدهم امام رضا(ع)، شامل هفت بخش فرهنگی، هنری، پژوهشی، سینمایی، مطبوعات و دیجیتال، کودک و نوجوان و دانشگاهیان بود که در طول این 10 روز همایش‌های مختلفی برای هر بخش تعریف و برگزار شد.

مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) قرار است با حضور مسئولان، اقشار مختلف، برگزیدگان جشنواره و اصحاب فرهنگ برگزار شود.

در این مراسم قرار است 16 چهره علمی، فرهنگی و هنری در داخل و خارج از کشور به عنوان خادمان فرهنگ رضوی که دارای خدمات برجسته‌ای در ساحت مقدس فرهنگ رضوی هستند معرفی و با اهداء نشان رضوی از آنان تجلیل شود.

بر اساس این گزارش ماموریت برگزاری جشن‌های دهه کرامت پس از سال 1387 به ستاد کانون‌های مردمی واگذار شد و در این راستا حدود 70 هزار مسجد، هشت هزار امامزاده، 40 هزار پایگاه بسیج مساجد و 20 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد مشغول فعالیت شدند.

دبیری جشنواره امام رضا(ع) بر عهده سیدجواد جعفری مدیرعامل بین‌المللی امام رضا(ع) قرار دارد.

انتهای پیام

کد N933541

وبگردی