آفتاب
معاون سیاسی فرماندار تهران:

فرمانداری به دنبال تعامل با احزاب است

فرمانداری به دنبال تعامل با احزاب است

معاون سیاسی فرماندار تهران گفت: یکی از برنامه های فرمانداری تهران ارتباط بیشتر و صمیمی تر با احزاب و گروه های سیاسی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)،‌علی اصغر ناصربخت در اولین نشست هم اندیشی احزاب و گروه های سیاسی اظهار کرد: معتقدیم احزاب به عنوان یک مجموعه مرجع می توانند به فرمانداری در برگزاری مطلوب انتخابات کمک کنند.

وی همچنین افزود: این جلسات باید زودتر شروع می شد زیرا ارتباط فرمانداری با احزاب بسیار کم بود. ما در این جلسات به دنبال افزایش همکاری با احزاب هستیم. احزاب کشور مشکلاتی دارند که مجموعه دولت باید برای رفع آن مشکل تلاش کند. ما در این جلسات به دنبال تهیه یک منشور اخلاقی انتخابات هستیم.

ناصر بخت در ادامه با اشاره به اینکه ما بنا داریم که این جلسات را ماهانه برگزار کنیم ، اظهار کرد: هدف ما دستیابی به راهکاری برای مشارکت حداکثری مردم به وسیله همکاری با احزاب است. ما در این جلسات همچنین انتظارات و دغدغه های احزاب را متوجه شده و به دنبال ایجاد ارتباط شفاف و صمیمی با افراد هستیم.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران همچنین افزود: انتخابات یکی از مظاهر همبستگی ملی در کشور و فصل الخطاب همه مناقشات سیاسی است پس همه باید کمک کنند که با محوریت قانون انتخاباتی پرشور برگزار شود.

به گزارش ایسنا،‌در ادامه این نشست فعالان حزبی دغدغه ها،‌ پیشنهادات و انتظارات خود را بیان کردند.

ناصربخت نیز در ادامه پس از شنیدن نقطه نظرات فعالان حزبی گفت:‌ در این جلسه حداقل توقعات از فرمانداری بیان شد که ما حتما این دغدغه ها پیگیری می کنیم و ما اصرار داریم که همراهی و هم اندیشی احزاب را چه قبل و چه بعد از انتخابات داشته باشیم. احزاب از سرمایه های اجتماعی کشور هستند که در حال حاضر با سختی فعالیت می‌کنند.

معاون سیاسی فرماندار تهران در ادامه گفت:‌ما از خانه احزاب می خواهیم تا اطلاعات مربوط به تشکل های سیاسی را در اختیار ما قرار دهد تا ما از جلسات بعدی از همه احزاب محدوده تهران در این جلسه دعوت کنیم البته در این جلسه همه احزابی که دعوت شده اند حضور نیافته اند.

وی درباره پیشنهاد کارگروهی متشکل از احزاب و فرمانداری برای پیگیری انتظارات احزاب تصریح کرد: ما این پیشنهاد را پیگیری کرده و دستور کار جلسات بعدی را به خانه احزاب محول می کنیم تا آن‌ها پیشنهاد خود را به ما مطرح کنند. ما همچنین در جلسات بعدی از نمایندگان شهرداری تهران، نیروی انتظامی و وزارت ارشاد دعوت می کنیم تا آن‌ها هم دغدغه های احزاب را بشنوند. البته ما تا حدود زیادی توانسته ایم نیروی انتظامی را متقاعد کنیم که احزاب بر اساس قانون آزادند که فعالیت کنند. در شورای تامین استان نیز مطرح شده که احزاب در فعالیت های خود در چارچوب قانون باید آزاد باشیم . ما در سال گذشته توانستیم 130 همایش حزبی را مدیریت کنیم.

ناصربخت در پایان با بیان اینکه فرمانداری نسبت به مسأله میز احزاب رویکرد منفی ندارد افزود:‌ ما رونوشت اقدامات خود را به خانه احزاب ارائه خواهیم کرد. ما این آمادگی را داریم که این جلسات را ادامه داده و هدف ما هم کمک گرفتن از احزاب برای برگزاری انتخاباتی پرشور و رفع دغدغه ها و انتظارات احزاب است.

انتهای پیام

کد N933484

وبگردی