آفتاب
سی ان ان:

«اوباما» با ورود «بایدن» به عرصه انتخاباتی آمریکا موافقت کرد

«اوباما» با ورود «بایدن» به عرصه انتخاباتی آمریکا موافقت کرد

احتمال نامزدی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان در هاله ای از ابهام وجود دارد با این حال گفته می شود که «اوباما» با این قضیه مخالفتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سی ان ان» به نقل از یک منبع آگاه از موافقت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا با حضور «جو بایدن» معاون وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ خبر داد.

با این حال این منبع آگاه که نامی از وی برده نشده، تاکید کرد که علیرغم موافقت اوباما تصمیم نهایی برای حضور در صحنه انتخابات با خود بایدن است. ناگفته نماند که وی هنوز اظهار نظری در این زمینه نکرده است.

البته بایدن برای اعلام نامزدی خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نیازی به جلب رضایت رسمی اوباما نداشت اما به ادعای این مقام آمریکایی موافقت اوباما به آن معنا است که وی قصدی برای ترغیب بایدن به عدم اعلام نامزدی خود نداشته و مانعی بر سر راه وی ایجاد نمی کند.

در پی کاهش محبوبیت «هیلاری کلینتون» به عنوان بخت اول دموکرات ها در انتخابات پیش رو، اعضای بلند پایه حزب از روی احتیاط به دنبال کسی هستند که بتواند در صورت لزوم نقش جایگزین وی را در صحنه انتخاباتی آمریکا پر کند.

البته، دفتر سیاسی بایدن گمانه زنی هایی را که درباره  اعلام نامزدی وی در انتخابات آتی می شود، رد کرده و می گوید وی هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده است.

کد N933381

وبگردی